StoryEditorWiadomości rolnicze

Deutz-Fahr 5110G – traktor, po który ustawiają się kolejki

24.04.2020., 09:04h
Ma komfortową kabinę i świetnie rozplanowane wnętrze. Posiada liczne systemy wspomagające pracę. Ale konkurencję przebija tym, że spełnia wyśrubowane normy czystości spalin bez filtra cząstek stałych i bez konieczności tankowania płynu AdBlue. Dzięki temu Deutz-Fahr 5110G szybko dołączył do grona najchętniej kupowanych nowych traktorów w Polsce. Sprawdziliśmy, co jeszcze oferuje ten bestseler niemieckiej marki.


Deutz-Fahr 5110G to jeden z ośmiu modeli serii 5G, do której należą traktory 3-cylindrowe o mocach 75 i 88 KM oraz 4-cylindrowe od 88 do 116 KM. Aby stać się właścicielem prezentowanego 113-konnego ciągnika, trzeba przebrnąć przez proces konfiguracji. To celowy zabieg producenta, który ma na celu najlepsze dopasowanie traktora do prac, które ma wykonywać. „Przebierać” można w skrzyniach biegów, układach hydraulicznych, zaczepach, prędkościach wałka WOM, oponach, wyposażeniu kabiny. Jeżeli chodzi o silnik, wyboru nie ma, ale też i nie ma takiej potrzeby, bo produkowany we włoskim Treviglio czterocylindrowy SDF FARMotion potrafi pozytywnie zaskakiwać. Ma cztery cylindry, 3,8-litra pojemności i w porównaniu na przykład do podobnego mocą 3,6-litrowego motoru Deutz TCD 3,6 jest zdecydowanie bardziej elastyczny. Da się to odczuć szczególnie przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Skąd ta różnica? Układ paliwowy common rail silnika marki Deutz podaje paliwo pod ciśnieniem do 1600 barów. We włoskim silniku, maksymalne ciśnienie sięga już 2000 barów! To nie jedyna różnica. Wtryskiwacze w Deutz TCD 3,6 są pięciootworowe. W FARMotion są siedmiootworowe, a to sprawia, że paliwo jest l...
Pozostało 90% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
22. grudzień 2024 17:33