StoryEditorWiadomości rolnicze

Pęknięta obudowa uszkodziła cztery cylindry

05.06.2020., 16:06h
– Codziennie musiałem wlewać do silnika sporo oleju – opisuje pracę Ursusa 912 jego użytkownik. – Z każdym kolejnym dniem sprzęt zaczął coraz mocniej dymić. Tak dalej nie dało się pracować. Konieczna była jego naprawa.

Już po wstępnych oględzinach przybyły do gospodarstwa mechanik zauważył niewielkie pęknięcie widoczne na filtrze powietrza, które, jak się później okazało, mogło mieć wpływ na uszkodzenie pierścieni i tulei. Pęknięta osłona powodowała bowiem przedostawanie się do komory spalania drobin piasku, a te mogło być przyczyną powstania zarysowań na tulejach cylindrowych i zdzierania pierścieni tłokowych, a to finalnie doprowadziło do przedostawania się oleju silnikowego do komory spalania.

Naprawę rozpoczęto
od spuszczenia oleju i płynu chłodzącego. Następnie odkręcono zbiornik paliwa. Potem mechanik zdjął pokrywę głowicy, odłączył klawiaturę, drążki popychaczy, zdemontował głowicę. Odłączył też przewody paliwowe. Po zdjęciu górnych elementów silnika sprawdzono stopień zużycia tulei cylindrowych. W omawianej maszynie od razu dało się wyczuć na wysokości pracy pierścieni ślizgowych tulei wyraźne krawędzie. W dalszej kolejności demontażu odkręcono misę olejową, jednak w przypadku tego ciągnika, aby ją zdjąć, konieczne okazało się odłączenie drążków kierowniczych, ponieważ elementy układu kierowniczego utrudniały dostęp do śrub mocujących miskę. M...

Pozostało 84% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
22. grudzień 2024 12:46