StoryEditorWiadomości rolnicze

Czerwona kartka dla Biedronki

20.08.2020., 12:08h

Ciekawe informacje nadeszły z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tomasz Chróstny, prezes tej instytucji, nałożył na właściciela sieci Biedronka karę w wysokości 115 mln zł. Oczywiście, do zapłaty tej kary droga jest daleka, bo sieć na pewno odwoła się do Sądu Antymonopolowego. Jednak już sam fakt brzmi krzepiąco. Biedronka została ukarana za mylne informowanie o cenach i promocjach. Za towar, który na półce kosztował 9,90, zł w kasie zapłacić trzeba było np. 15,90 zł. W zasadzie śmiało można takie kary hurtem nałożyć na wszystkie sieci handlowe, które z takich praktyk uczyniły zasadę działania. Ale nie czepiajmy się szczegółów.

Jeden z przedstawicieli handlowego środowiska stwierdził, że za tą karą stoją decyzje polityczne. I naszym zdaniem tak powinno być. Bo bez decyzji politycznej nikt nie pójdzie na wojnę z siecią, która ma ponad 3000 sklepów, a wartość jej sprzedaży rocznie przekracza 50 mld zł. Dla porównania dodajmy, że roczne przychody Orlenu to 111 mld zł (w 2019 r.). Mamy nadzieję, że ostatnia kara podziała na Biedronkę i inne sieci trzeźwiąco. Że pojawi się tam refleksja dotycząca uczciwego traktowania zaró...

Pozostało 78% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
21. grudzień 2024 16:05