– Zakup firmy Compo Expert oraz powstanie Departamentu Handlu Segmentu Agro Grupy Azoty to bardzo ważne wydarzenia w Grupie Azoty – mówi Piotr Zarosiński - dyrektor kooperacyjny Departamentu Handlu Segmentu Agro Grupa Azoty. – Sensowne jest prowadzenie jednej polityki handlowej dlatego powstał wspomniany Departament. Unikamy dzięki temu konkurencji wewnętrznej. Jest jedna polityka marketingowa, jedna polityka handlowa w kraju i w eksporcie.
Jest synergia
A po co Grupa Azoty kupiła Compo Expert? Jak mówił Piotr Zarosiński – Grupa Azoty produkuje bardzo dobre, ale niezbyt zaawansowane technologicznie nawozy i musi konkurować z bardzo podobnymi formami produktów wytwarzanych w różnych miejscach świata. Dodatkowo producenci europejscy muszą stosować bardziej rygorystyczne standardy mające wpływ na ceny nawozów. Produkty Compo Expert są inne i biznes tych produktów ciągle rozwija się na całym świecie.
Po ponad roku od zakupu firmy widać synergię Compo Expert z produktami Grupy Azoty i zdaniem Piotra Zarosińskiego zakup tej firmy był jedną z najlepszych decyzji biznesowych ostatnich lat. Dzięki temu Grupa Azoty zwiększyła portfolio produktów o bardzi...