Prawie połowa tych zysków pochodziła ze sprzedaży do Chin. Klienci z Państwa Środka zapłacili za mięso, produkty oraz podroby wieprzowe 2,37 mld euro, czyli 250% więcej niż przed rokiem. Wzrost wartości eksportu był spowodowany głównie wyższymi cenami sprzedaży w porównaniu z 2019 rokiem. Do Chińskiej Republiki Ludowej dostarczono 1,07 mln t wieprzowiny, czyli o 77,6% więcej niż między styczniem a kwietniem 2019 roku, co sprawiło, iż udział Chin w unijnym eksporcie wieprzowiny utrzymał tendencję wzrostową i osiągnął 54,9%. Zupełnie odwrotnie stało się jednak z innym kierunkami eksportu – mniej wieprzowiny z Unii Europejskiej trafiło do Wielkiej Brytanii, Japonii, Australii, Korei Południowej, USA i na Filipiny. Niekwestionowanym liderem w eksporcie jest Hiszpania. Zwiększyła dostawy wieprzowiny do krajów trzecich o 34,2% do 512 tys. t w porównaniu z pierwszymi czterema miesiącami 2019 roku. Dla porównania, Niemcom udało się zwiększyć eksport jedynie o 7,3% do 427 tys. t, a Danii o 16,3% do 331 tys. t. Statystyki eksportowe wyglądają jednak niekorzystnie dla Francji i bardzo niekorzystnie dla Polski. Francuzi zmniejszyli eksport wieprzowiny na rynki trzecie o 6,7% do 98 tys....
Pomimo kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa przychody z eksportu unijnej wieprzowiny osiągnęły rekordową wartość. Od stycznia do kwietnia unijni eksporterzy zarobili na jej sprzedaży 4,84 mld euro, czyli o 35% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.