Jak mówił na otwarciu konferencji Vincent Gros, prezes BASF Agricultural Solutions – wydajność rolnictwa musi wzrosnąć o 50 procent do 2030 r. To duże wyzwanie dla rolnictwa i jest coraz częściej podnoszone przez wiele firm. Jak uzyskać potrzebny wzrost plonowania roślin nie szkodząc środowisku i jego bioróżnorodności? Jak podkreślał Vincent Gros – wymaga to innowacyjnych rozwiązań i te są ciągle tworzone w dziale badań i rozwoju BASF z rocznym budżetem 900 milionów euro. – Innowacje są w naszym DNA – powiedział Vincent Gros.
Zaplanowane nowości
Innowacje są w BASF tworzone i sukcesywnie komercjalizowane. Wg zapowiedzi Livio Tedeschi, szefa Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i WNP, BASF Agricultural Solutions – BASF zamierza do 2028 r. wprowadzić na rynek 30 innowacyjnych produktów o potencjale sprzedaży przekraczającym 6 mld euro. Będą to innowacje w wielu segmentach. To zarówno nowe substancje czynne pestycydów, ale także pierwsze hybrydowe odmiany pszenicy ozimej, hybrydowe odmiany rzepaku marki InVigor, odmiany soi czy bawełny.
Z całą pewnością dynamicznie rozwinie się paleta odmian warzyw. Miejsce konferencji nie było zresztą ...
Rolnictwo dzięki nowym technologiom, innowacjom i po części za sprawą nowych restrykcyjnych przepisów, zmienia się na naszych oczach. W tych zmianach uczestniczy i nakreśla kierunki rozwoju rolnictwa także firma BASF. Stara się przy tym prowadzić biznes odpowiedzialny społecznie, o czym mówiono na Konferencji BASF Media Event, która odbyła się 10 października w Nunhem (Holandia).