StoryEditorWiadomości rolnicze

Jak supermarkety wprowadzają klientów w błąd

14.05.2020., 12:05h

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta na celownik wziął blisko sto supermarketów, w których pracownicy Inspekcji Handlowej sprawdzali głównie warzywa i owoce. Inspektorzy wykryli szereg nieprawidłowości w kilku sieciach handlowych.

Podczas konferencji 9 marca 2020 roku Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, poinformował o wynikach dodatkowych kontroli prawidłowości oznakowania warzyw i owoców w sklepach dużych sieci handlowych, jakie zlecił jeszcze w lutym. Kontrolerzy Inspekcji Handlowej zakwestionowali 10% produktów ze względu na brak informacji o kraju pochodzenia lub nieprawidłowe wskazanie Polski jako kraju pochodzenia.

– Wprowadzanie konsumentów w błąd jest absolutnie niedopuszczalne. Jako prezes UOKiK nie będę tego tolerował. Polskie rodziny przed zakupem powinny dysponować pełną i rzetelną informacją o produktach, które zamierzają kupić. Jeśli zależy im na tym, aby na ich stoły trafiały polskie warzywa i owoce, to nie powinni mieć wątpliwości, że takie właśnie kupują – przekonywał Tomasz Chróstny.

Inspekcja Handlowa skontrolowała 98 supermarketów, w których sprawdzono 1256 partii warzyw i owoców. Nieprawidłowości zostały wykryt...

Pozostało 62% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
12. grudzień 2024 12:38