– Z taką prośbą zwracali się do nas sami rolnicy, szukający prostych konstrukcyjnie traktorów, ale z mega komfortem jazdy. I to jest właśnie nasza odpowiedź na te zapytania – argumentuje wprowadzenie w ciągnikach serii 6M skrzyni hydromechanicznej AutoPowr Philippe Steinmann, marketing manager ds. ciągników w firmie John Deere. – Oprócz maksymalnej wygody, przekładnia bezstopniowa przynosi oszczędności w zużyciu paliwa, bo przykładowo, gdy zostanie osiągnięta maksymalna prędkość jazdy na drodze 40 km/h, obroty silnika automatycznie są redukowane do poziomu 1470 obr./min, przy których nie tylko paliwa schodzi mniej, ale i hałas jest dużo niższy. Kolejnym argumentem przemawiającym za skrzynią AutoPowr jest to, że zawsze ponad 60 procent mocy jest w niej przenoszone w sposób mechaniczny, co ma kapitalny wpływ na jej sprawność. Warto dodać, że przy niektórych prędkościach roboczych tj. 3, 9 oraz 18,5 km/h, a także 38 km/h mechanicznie przekazywanych jest sto procent mocy. Przy tej skrzyni, podobnie jak przy przekładni CommandQuad, dostępna jest też funkcja AutoClutch, która sprawia, że operator może zatrzymywać ciągnik i ponownie ruszyć tylko przy użyciu pedału hamulca. To rozw...
StoryEditorWiadomości rolnicze
John Deere 6M jeszcze bardziej komfortowy, bo ze skrzynią bezstopniową
Kilka dni temu podczas konferencji prasowej zorganizowanej online firma John Deere ogłosiła, że w popularnych czterocylindrowych traktorach serii 6M o mocy od 90 do 140 KM wprowadza przekładnię bezstopniową AutoPowr. Nowością w tych maszynach będzie również tańszy system naprowadzania satelitarnego AutoTrac.