
– Z taką prośbą zwracali się do nas sami rolnicy, szukający prostych konstrukcyjnie traktorów, ale z mega komfortem jazdy. I to jest właśnie nasza odpowiedź na te zapytania – argumentuje wprowadzenie w ciągnikach serii 6M skrzyni hydromechanicznej AutoPowr Philippe Steinmann, marketing manager ds. ciągników w firmie John Deere. – Oprócz maksymalnej wygody, przekładnia bezstopniowa przynosi oszczędności w zużyciu paliwa, bo przykładowo, gdy zostanie osiągnięta maksymalna prędkość jazdy na drodze 40 km/h, obroty silnika automatycznie są redukowane do poziomu 1470 obr./min, przy których nie tylko paliwa schodzi mniej, ale i hałas jest dużo niższy. Kolejnym argumentem przemawiającym za skrzynią AutoPowr jest to, że zawsze ponad 60 procent mocy jest w niej przenoszone w sposób mechaniczny, co ma kapitalny wpływ na jej sprawność. Warto dodać, że przy niektórych prędkościach roboczych tj. 3, 9 oraz 18,5 km/h, a także 38 km/h mechanicznie przekazywanych jest sto procent mocy. Przy tej skrzyni, podobnie jak przy przekładni CommandQuad, dostępna jest też funkcja AutoClutch, która sprawia, że operator może zatrzymywać ciągnik i ponownie ruszyć tylko przy użyciu pedału hamulca. To rozw...