Dlaczego wodór? Firma Jos Scholman wyjaśnia, że nie tylko charakteryzuje się on unikalnymi właściwościami z punktu widzenia paliwa silnikowego, ale jego dodatek do oleju napędowego wpływa na zmniejszenie emisji składników toksycznych spalin. Dzięki temu łatwiej jest spełnić obostrzenia związane z normami czystości spalin. A i koszty pracy są tutaj niższe. Jos Scholman wyjaśnia, że w H2 Dual Power gaz zastępuje od 35 do 65 procent oleju napędowego spalanego w cylindrach. Zasada jest taka, że im większe jest obciążenie i potrzebna jest wyższa moc (np. ciężkie prace polowe), tym traktor potrzebuje więcej oleju napędowego i odwrotnie, przy lekkiej pracy spada zużycie oleju napędowego na rzecz wodoru. Gaz jest przechowywany w pięciu stalowych zbiornikach o łącznej pojemności 470 litrów, które zostały ukryte pod pokrywą i „powędrowały” nad kabinę. Pojemność zbiorników odpowiada ilości 11,5 kg wodoru zmagazynowanego pod ciśnieniem 350 barów. Na ile wystarcza taka ilość gazu?
– Nawet na cały dzień pracy. A gdyby wodór skończył się wcześniej, to nie stanowi to żadnego problemu, bowiem traktor może pracować na samym oleju napędowym...