StoryEditorWiadomości rolnicze

Siłą lojalni dostawcy, markowy produkt i wierni klienci

09.02.2021., 08:02h
Z Markiem Kapicą – prezesem zarządu Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu rozmawia Beata Dąbrowska
Jaki dla Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu był ubiegły, pandemiczny
2020 rok?
– Podobnie jak w wielu zakładach mleczarskich w kraju, tak i u nas wybuch pandemii i związane z nią ograniczenia wywołały strach i poczucie wielkiej niewiadomej. Podczas pierwszego lockdownu całkowicie zamarł kanał HoReCa i wiele firm miało kłopoty ze sprzedażą wyrobów. Niepokój wzbudzał również fakt, iż wówczas, dosłownie w czasie jednego tygodnia, w naszej spółdzielni pojawiło się mnóstwo rolników, z prywatnych podmiotów mleczarskich, którzy nie mieli gdzie sprzedać wyprodukowanego mleka i nikt nie był nimi zainteresowany, a ilość surowca którą mogliby razem dostarczyć wynosiła 150–200 tysięcy litrów dziennie. Zazwyczaj wzrost sprzedaży naszych produktów obserwowaliśmy na 25 dni przed świętami. W ubiegłym roku było zupełnie inaczej, a światełkiem w tunelu okazał się być dopiero ostatni tydzień poprzedzający święta Wielkiej Nocy, podczas którego sprzedaliśmy wszystkie zapasy. I był to dla nas sygnał, że pomimo obaw produkt spożywczy zawsze się obroni. Później dynamika sprzedaży zaczęła wzrastać w okresie letnim. Podsumowując, pomimo tragicznych prognoz przy pierwszej fali pandemii, ubiegły r...
Pozostało 78% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
28. wrzesień 2024 21:11