Na polu powinno się pracować przy niższym ciśnieniu w oponach, bo to ogranicza poślizg, zwiększa przyczepność i finalnie wpływa na ograniczenie zużycia paliwa. Natomiast po drogach powinno się jeździć przy wyższym ciśnieniu, bo to nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale ogranicza zużycie paliwa, jak i samych opon. Z systemem CTIS+ Inside opracowanym przez firmy Trelleborg i Dana błyskawicznie będzie można ustawić prawidłowe ciśnienie w kołach.
System CTIS+ Inside składa się z zestawu umieszczonych przy oponach kolektorów obrotowych i zaworów, sterownika oraz urządzenia MCU (Mechatronic Control Unit). Swoje zadanie w tym systemie pełni też kalkulator obciążenia TLC (Trelleborg Load Calculator). Jak działa? Najpierw oprogramowanie TLC bazując na zaawansowanym systemie kontroli wylicza i rekomenduje wielkość ciśnienia w oponach. Następnie operator musi zaakceptować rekomendowaną wielkość ciśnienia. Wystarczy, że w tym celu naciśnie na monitorze na funkcję „Dostosuj ciśnienie”. W tym momencie pracę rozpoczyna jednostka MCU, która z wykorzystaniem centralnej sprężarki indywidualnie, poprzez zawór, podaje powietrze do każdego z kół. Gdy jest za wysokie, zawór u...