● Od kiedy na rynku mleczarskim zaczęły się problemy związane z pojawieniem się w naszym kraju pandemii koronawirusa?
– Pozornie wydawać by się mogło, że firma z branży rolno–spożywczej powinna być wolna od problemów związanych z koronawirusem. Niestety, dopadły one również wiele zakładów z branży mleczarskiej. W połowie marca nastąpił gwałtowny wzrost sprzedaży produktów mleczarskich, ale trwał on tylko tydzień, po czym nastąpiło dramatyczne, niespotykane dotąd załamanie sprzedaży, głównie na rynku Ho- ReCa. Ponadto wystąpiły znaczne ograniczenia w sprzedaży na rynku europejskim. Kryzys przyszedł w okresie najmniej odpowiednim dla OSM Kosów Lacki. Od 2–3 lat konsekwentnie budowaliśmy pozycję zakładu, który aspiruje do wytwarzania produktów klasy premium. W tym celu przeprowadziliśmy rebranding opakowań, wdrożyliśmy procedury NON GMO, a na wiele produktów uzyskaliśmy znak „Jakość i tradycja”. Rozpoczęliśmy pakowanie tradycyjnie wytwarzanego twarogu w owijki oraz produkcję serów długodojrzewających. Zastanawiam się na ile kryzys zuboży portfele naszych odbiorców i czy sprzedaż produktów klasy premium się zmniejszy. ...