Ciągniki New Holland T5 Utility to wszechstronny ciągnik, który sprawdzi się podczas wykonywania wielu zadań w każdym gospodarstwie rolnym: przy pracach w obejściu, pracy z ładowaczem czołowym czy obsługi przednich lub tylnych narzędzi oraz podczas zastosowań transportowych.
Nowy silnik ciągników New Holland T5 Utility
Nowe ciągniki T5 Utility Stage V należą do segmentu wielofunkcyjnych ciągników użytkowych o mocy od 80 KM do 120 KM. Wyposażono je w nowy, udoskonalony silnik 4-cylindrowy, 16 zaworowy o zwiększonej pojemności skokowej 3,6 litra.
Nowa jednostka zapewnia większą moc i wyższy moment obrotowy. Co więcej, nowy silniki sprawia, że ciągniki serii T5 są bardzo dynamiczne, już od najniższych prędkości obrotowych. Ponadto charakterystyka przebiegu krzywej momentu obrotowego jest tak ukształtowana, że jego wartość maksymalna osiągana jest już przy 1300 obr/min, co w znacznym stopniu przekłada się na dynamiczną reakcję na pedał gazu oraz pozwala zmniejszyć zużycie paliwa.
Model T5.120 Utility oprócz mocy 117KM charakteryzuje się także niespotykanym w tej grupie maszyn momentem obrotowym wynoszącym 506 Nm. To wynik lepszy od poprzednika tj. modelu T5.115 Utility aż o 49 Nm.
Gama nowych ciągników T5 Utility:
Nowy system redukcji spalin w New Holland T5
W nowej serii ciągników T5 New Holland wprowadził Compact HI-eSCR2, które zostało opracowane przez FPT Industrial. Dzięki temu nowatorskiemu rozwiązaniu traktory spełniają normę emisji spalin Stage V.
A jak działa ten system redukcji spalin? Jest to połączenie w jednym elemencie katalizatora utleniającego (DOC), systemu filtracji cząstek stałych i układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Niski poziom recyrkulacji spalin (poniżej 10%) pozwala na zoptymalizowane spalanie, a co za tym idzie niewielkie wymiary układu SCR.
Wszystkie komponenty układu neutralizacji spalin zamknięto w jednej, kompaktowej obudowie pod maską ciągnika, co zapewnia operatorowi doskonałą widoczność, a ciągnikowi niezbędną zwrotność. Podkreślić ponadto należy, że system Compact HI-eSCR2 jest bezobsługowy; przez cały cykl eksploatacji nie wymaga wymiany komponentów ani czyszczenia mechanicznego.
Wszystkie wspomniane elementy systemu neutralizacji spalin zostały przeniesione pod maskę silnika. Po prawej stronie kabiny znajduje się teraz tylko rura wydechowa.
Nowa kabina w ciągnikach serii T5 Utility
Nowa gama ciągników New Holland została wyposażona w przestronne kabinę VisionViewTM. Jak sama nazwa wskazuje, kabina charakteryzuje się doskonała widocznością, co ułatwia operatorowi pracę, także z ładowaczem czołowym. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu dużych przeszkleń, smukłej konstrukcji słupka oraz dużego okna dachowego.
Na komfort pracy w T5 wpływa także intuicyjne i ergonomicznie rozmieszczone elementów sterowania ciągnikiem i narzędziami podłączonymi do maszyny.
Gdzie sprawdzi się New Holland T5 Utility?
Jak zapewniają przedstawiciele producenta, nowa seria ciągników New Holland T5 Utility to idealne maszyny do intensywnych zadań z ładowaczem czołowym dzięki dużej, wytrzymałej osi klasy 1.5, która zapewnia większy udźwig oraz dzięki szerszej tylnej tulei, pozwala na stabilniejszą obsługę ładowacza.
Zaawansowany dżojstik z przełącznikiem Dual Command oraz obsługą 3, 4 i 5 funkcji ładowacza czołowego, a także funkcji wysprzęglania zapewnia kierowcy pełną kontrolę podczas obsługi ładowacza czołowego.
Ciągniki T5 Utility mogą poszczycić się imponującym udźwigiem tylnym wynoszącym nawet 4 400 kg, a trzybiegowy WOM obsługujący tryb ECO i prędkość jazdy to doskonała wszechstronność i oszczędność paliwa.
Podsumowując seria T5 Utility do doskonałe, wszechstronne i wysokowydajne ciągniki, pozwalające w komfortowych warunkach wykonać nawet najcięższe zadania w rolnictwie jaki i podczas prac komunalnych.