StoryEditorCiągniki

Układ hydrauliczny MTZ 82 - jak go zmodernizować

20.03.2019., 14:03h
Prosta budowa, wytrzymały silnik i tanie części zamienne, a wraz za tym niewygórowane koszty napraw – to główne zalety popularnych ciągników MTZ 82. Najsłabszym ogniwem tych traktorów jest natomiast układ hydrauliczny. 

MTZ-82 wjeżdża w XXI wiek

– Układ hydrauliczny tego ciągnika został prawie cały wymieniony. Oryginalny pozostał tylko tłok i pompa – opisuje właściciel MTZ-ta 82 Damian Wróbel ze wsi Łomnica (pow. nowotomyski). 



– Fabryczny rozdzielacz umiejscowiony pod kierownicą został zdemontowany, a zastąpił go rozdzielacz dwusekcyjny sterowany linkami. Dźwignie do sterowania są teraz zamontowane obok siedzenia w bardziej praktycznym miejscu. Układ podnoszenia przerobiłem na elektryczny. W kabinie pojawił się sterownik, a z tyłu traktora dwa przyciski do obsługi ramion, które ułatwiają podczepianie maszyn i narzędzi towarzyszących. Aby to było możliwe wymieniałem rozdzielacz hydrauliczny tylnego TUZ-u na sterowany elektrycznie oraz dokupiłem czujnik położenia ramion. Został założony też zawór dławiący pozwalający regulować szybkością opadania.


  • Rozdzielacz hydrauliczny tylnego TUZ

Na pulpicie sterownika znajdują się dwa pokrętła i dwa przyciski. Jeden przycisk blokuje panel, co jest sygnalizowane zaświeceniem się diody. Kolejny uruchamia podnoszenie lub opuszczanie ramion. Pokrętła służą do regulacji wysokości opuszczania i podnoszenia ram...

Pozostało 69% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
24. grudzień 2024 13:00