Artykuł ukazał się w Tygodniku Poradniku Rolniczym 1-2/2023 na str. 27. Jeśli chcesz czytać więcej podobnych artykułów, już dziś wykup dostęp do wszystkich treści na TPR: Zamów prenumeratę.
W tym celu ciągle rozwija nowoczesne narzędzia działające w oparciu o AI (Aartificial Intelligence), czyli sztuczną inteligencję. Od ponad roku działa chatbot "Cieszek", a od niedawna także voicebot "Cieszek".
Jak działa wirtualne wsparcie w Ciech Sarzyna?
Inteligentny chatbot "Cieszek" dostępny na stronie internetowej spółki od roku, a także uruchomiony w ostatnim czasie i stanowiący istotne wsparcie dla klasycznej infolinii telefonicznej voicebot – asystent głosowy, umożliwiają udzielanie niezbędnych informacji wszystkim zainteresowanym klientom w sposób praktycznie nieprzerwany. Usługi działają całodobowo, przez siedem dni w tygodniu. Są m.in. w stanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane przez klientów pytania, a także poprawiają efektywność i wspierają doskonalenie procesu sprzedaży.
Wdrażanie rozwiązań opartych na AI w procesie obsługi klienta staje się coraz silniejszym trendem. Jest to widoczne w wielu branżach – nie tylko w biznesie agro. Narzędzia działające w tej technologii pozwalają zarówno na istotną automatyzację, jak i przyspieszenie reakcji na zapytania płynące ze strony klientów. Wykorzystanie inteligentnych chatbotów i voicebotów stanowi naturalną odpowiedź na potrzeby klientów.
CIECH Sarzyna jest największym polskim producentem środków ochrony roślin i liderem sprzedaży na rynku herbicydów. Innowacyjne rozwiązania marketingowo-informatyczne wdraża już od kilku lat. Chatbot "Cieszek" opracowany w oparciu o rozwiązania bazujące na AI został uruchomiony w październiku 2021 r. Jak informuje firma – rozwiązanie sprawdza się doskonale i jest bardzo funkcjonalne także w przypadku użytkowników przeglądających stronę internetową spółki za pośrednictwem smartfonów. Ten wirtualny doradca CIECH Sarzyna jest w stanie udzielić wsparcia w zakresie aktualnej oferty produktowej, a także doradzić w kwestii upraw i stosowania poszczególnych produktów. Za pośrednictwem tego chatbota można także uzyskać informacje nt. programu lojalnościowego "Partner Sarzyna".
W jaki sposób skorzystać z pomocy voicebota?
Nowy asystent głosowy został uruchomiony, aby zmaksymalizować korzyści z zastosowania narzędzi AI w procesie obsługi klienta. Ze wsparcia tego voicebota można skorzystać dzwoniąc na numer infolinii: (17) 24 07 111. To bardzo nowoczesne rozwiązanie, a jego fenomen i skuteczność wynikają z wykorzystania w nim technologii tzw. machine learning, czyli uczenia maszynowego.
Stworzone w tej technologii voiceboty w skuteczny sposób realizują procesy obsługowe zarówno w ruchu przychodzącym, jak i wychodzącym. Jest to możliwe za sprawą wykorzystania w nich systemów rozpoznawania mowy ASR i STT. System ASR przekształca mowę na tekst, który następnie trafia do silnika przetwarzania języka. W kolejnym kroku dzięki STT wygenerowana zostaje odpowiedź, która jest zamieniana na głos.
Stworzony w tej technologii asystent głosowy stanowi doskonałą alternatywę dla klasycznej infolinii, a jego najistotniejszą przewagą jest nieograniczona dostępność. W przypadku nietypowych czy bardziej złożonych zapytań, voicebot został zaprojektowany tak, by w razie potrzeby przekierować rozmowę do odpowiednich konsultantów, którzy wciąż pozostają do dyspozycji klientów.
– W CIECH Sarzyna stawiamy na nowoczesność oraz innowacje. Dążymy do nowatorskich rozwiązań, nie tylko w kontekście naszych produktów, ale także w pozostałych obszarach prowadzonego przez nas biznesu, ze szczególnym naciskiem na obsługę klienta. Stąd też wykorzystanie w procesie komunikacji narzędzi, których działanie zostało oparte na AI, było dla nas oczywistym wyborem – powiedział Sebastian Kostrubała, dyrektor marketingu i obsługi sprzedaży w Grupie CIECH.
Marek Kalinowski za informacją CIECH Sarzyna
fot. pixabay