StoryEditorwiadomości z branży

Rolnicza folia biodegradowalna. Jakie inne pomysł ma BASF na rolnictwo?

19.11.2019., 16:11h
Na początku listopada 2019 roku w Centrum Nauki Kopernik, odbyła się konferencja „BASF dla planety”. Wydarzenie zorganizowano pod patronatem Global Compact Network Poland i UNEP GRID Warszawa, wieloletnich partnerów BASF Polska w działaniach na rzecz realizacji celów zrównoważonego rozwoju.
Relację z ciekawej dyskusji konferencyjnej przedstawimy w kolejnych wydaniach „Tygodnika Poradnika Rolniczego”. Wydarzenie BASF dla planety było jednocześnie dobrym momentem do podsumowania mijającego sezonu przez dział BASF Agricultural Solutions w Polsce.

Najlepszy partner biznesowy

Konferencję prasową dla dziennikarzy branży rolniczej poprowadziła Monika Glen – menedżer ds. Komunikacji i Serwisów Marketingowych, a rozpoczęła się ona wystąpieniem Cezarego Urbana – dyrektora Działu Agricultural Solutions. Ponieważ kończy on swoją pracę dla działu, podsumował swoją 5-letnią kadencję, zwracając uwagę na zmiany, jakie miały miejsce w branży rolniczej oraz w BASF w ostatnich latach. Zaznaczył, że BASF wg klientów (badania Kynetec; Kleffmann) jest odbierany jako najlepszy partner biznesowy.

Obok silnego portfolio, klienci doceniają nas za warunki współpracy, to bardzo cieszy, a dla mnie jest jednocześnie powodem do dumy – podkreślił Cezary Urban.

Cezary Urban – dyrektor Działu Agricultural Solutions
  • Cezary Urban – dyrektor Działu Agricultural Solutions

Cele na najbliższe lata

Innowacyjne produkty, zaufanie partnerów biznesowych, a szczególnie rolników, pozwalają na krajowym rynku uzyskiwać ponadprzeciętne wzrosty sprzedaży. Od roku 2015 do 2019 (poza trudnym dla rolników rokiem 2017) BASF powiększał udziały w rynku środków i za rok 2019 szacowane są one na ok. 17,3%. To daje drugą pozycję, przy czym w kilku ważnych segmentach BASF jest liderem. Jak to się mówi – apetyt rośnie w miarę jedzenia i BASF Agricultural Solutions nie ukrywa ambicji zajęcia na polskim rynku środków ochrony roślin pozycji lidera.

To ambitny i realny plan, bo jak podkreślał Jacek Brol – kierownik Działu MarketinguBASF z producenta środków ochrony roślin stał się dostawcą wielu rozwiązań dla rolnictwa. Obok oferty fungicydów, herbicydów czy insektycydów, posiada w swoim portfolio także materiał siewny rzepaku i narzędzia cyfrowe. W niedalekiej perspektywie, to portfolio uzupełnią odmiany hybrydowe pszenicy ozimej. Przedstawione przez Jacka Brola cele strategiczne BASF Agricultural Solutions na najbliższe 10 lat obejmują m.in.: zwiększenie sprzedaży o 50%, zwiększenie wkładu sprzedaży innowacji do 22 mld euro oraz osiągnięcie do 2030 r. neutralności pod względem zużycia CO2. Te cele mają zagwarantować wzrost wartości sprzedaży o 1 punkt procentowy ponad wzrost rynku i zwiększyć w nim udziały. BASF chce także stworzyć nowy strumień dochodów z oferowanych już rozwiązań cyfrowych.

Jacek Brol – kierownik Działu Marketingu
  • Jacek Brol – kierownik Działu Marketingu

Pierwszy fungicyd z Revysolem

O tej innowacyjnej substancji czynnej pisaliśmy przy okazji relacjonowania Dni Pola w Centrum Kompetencji BASF w Pągowie. Rolnicy mogli w tej lokalizacji zapoznać się z doświadczeniami z udziałem rejestrowanego jeszcze wtedy najnowszego fungicydu. Dr Jarosław Nadziak – Product Manager odpowiedzialny za fungicydy zbożowe, potwierdził na konferencji, że pierwszy fungicyd z Revysolem otrzymał rejestrację. A zatem, największą innowacją BASF, która pojawi się w sprzedaży w nadchodzącym sezonie, jest oficjalnie fungicyd RevyFlex.

RevyFlex – to najnowsze rozwiązanie fungicydowe przeznaczone do ochrony zbóż na pierwszy zabieg – mówi dr Jarosław Nadziak. – Zawiera ono Revysol – innowacyjną substancję czynną opracowaną przez BASF i jednocześnie pierwszy na rynku azol zawierający Izopropanol. RevyFlex to pewność inwestycji, dzięki 100-krotnie mocniejszemu wiązaniu z patogenem, niezależność od pogody dzięki działaniu już od 5 stopni Celcjusza oraz lepsze zarządzanie czasem, dzięki skutecznej ochronie, trwającej nawet do 50 dni.

Niebawem przypomnimy ciekawe spostrzeżenia z Pągowa, gdzie Revysol był stosowany w różnych kombinacjach ochrony, również tych, które pojawią się w przyszłości po rejestracji kolejnych produktów.

Dr Jarosław Nadziak – Product Manager odpowiedzialny za fungicydy zbożowe
  • Dr Jarosław Nadziak – Product Manager odpowiedzialny za fungicydy zbożowe

Ecovio – rolnicza folia biodegradowalna

Ciekawym i na pewno innowacyjnym rozwiązaniem przedstawionym przez Macieja Wita, koordynatora rolniczych zastosowań technologii ecovio, są biodegradowalne folie rolnicze. Po testach naukowych w Instytucie Ogrodnictwa w Skierniewicach oraz testach praktycznych w 5 gospodarstwach i na 6 uprawach warzywniczych w całym kraju, BASF udowodnił, że folia do ściółkowania ecovio M, to nie tylko ekoinnowacja, ale i realne korzyści dla rolnika.

Ecovio M, to już teraz gotowe rozwiązanie, dzięki któremu polski rolnik nie tylko dba o środowisko, nie generuje masowych odpadów zużytych folii rolniczych, ale i wpływa na wysokość plonu, zdrowotność roślin, a także lepszą gospodarkę wodą. I co najważniejsze, ta technologia zwyczajnie się opłaca – podkreślał Maciej Wit.

Cyfrowa rodzina xarvio

Na konferencji Paweł Malinowski – ekspert ds. digitalu – mówił o serwisach dla rolników w obszarze xarvio Digital Farming Solutions. Xarvio Field Manager – to aplikacja internetowa dla ochrony roślin i wczesnego rozpoznania zagrożeń. Pomaga w zarządzaniu gospodarstwem, ułatwia kluczowe decyzje zabiegowe, inwestycyjne i uprawowe. Jej zalety doceniło już ponad 15 000 użytkowników w całej Europie. Jak zaznaczał Jacek Brol – właśnie na tego typu rozwiązaniach w przyszłości BASF chce stworzyć nowy strumień dochodów.

Obecnie z rodziny xarvio dostępna jest darmowa aplikacja Scouting pomocna w rozpoznawaniu chorób i chwastów. Ta aplikacja pomaga też liczyć i rozpoznawać szkodniki odłowione w żółtych naczyniach, analizuje uszkodzenia liści oraz określa poziom pobrania azotu. Dzięki temu rozwiązaniu, zyskujemy łatwe monitorowanie pola, lepsze zarządzanie ryzykiem dzięki powiadomieniom opartym na społeczności SCOUTING i w końcu – kompleksowe narzędzie do kontroli pól. Z aplikacji tej korzysta już ponad 1,8 mln użytkowników w całej Europie.

Marek Kalinowski
Zdjęcie główne: BASF
Zdjęcia: Marek Kalinowski

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
24. listopad 2024 10:01