W oświadczeniu AGCO z 27 kwietnia władze spółki wyjaśniają, że zmiana strategii handlowej dotyczy całej Europy i Bliskiego Wschodu. AGCO już obecnie prowadzi własną sieć sprzedaży dla Valtry i Challengera.
Własna sieć AGCO to koniec sprzedaży Fendta i Massey Fergusona przez Korbanka
Teraz AGCO chce stworzyć własną sieć sprzedaży na całą Polskę także dla marki Fendt i Massey Ferguson. Jak wyjaśnia AGCO, oznacza to, że istniejąca do tej pory umowa franczyzowa z polskim dystrybutorem, spółką Korbanek przestanie obowiązywać pod koniec 2017 roku. Zgodnie z tą umową Korbanek miał w ofercie maszyny marki Fendt, Massey Ferguson, Challenger i Fella.
Rob Smith: Dzięki firmie Korbanek rozwinął się biznes AGCO w Polsce
– Chcielibyśmy serdecznie podziękować firmie Korbanek za doskonałą pracę zespołową, zaangażowanie i współpracę z AGCO przez tak wielu lat – mówi Rob Smith, wiceprezes AGCO i dyrektor generalny na Europę i Bliski Wschód. – Państwo Korbanek oraz ich zespół są niezwykle profesjonalnymi partnerami biznesowymi, którzy w znacznym stopniu przyczynili się do rozwoju biznesu AGCO w Polsce – dodaje Rob Smith.
Korbanek do końca 2017 r. ma prowadzić sprzedaż, serwis i obsługę klientów Fendta i Massey Fergusona
Do końca 2017 roku Korbanek i jego sieć dealerska będzie zapewniać sprzedaż, serwis, części oraz obsługę rolników, którzy kupili jeden z modeli Fendta czy Massey Fergusona.
W swojej strategii AGCO planuje prowadzić 2 kanały dystrybucji i rozwijać własne sieci sprzedażowe w Polsce. Jeden kanał będzie obsługiwał maszyny z logo Fendta i Valtry, a drugi będzie się skupiać na klientach Massey Ferguson.
AGCO to jedna z największych na świecie firm produkujących maszyny rolnicze
Firma AGCO z siedzibą w Duluth z USA została założona w 1990 roku. AGCO jest jedną z największych na świecie firm zajmujących się projektowaniem, produkcją i dystrybucją maszyn i urządzeń rolniczych. AGCO posiada 5 głównych marek: Challenger, Fendt, GSI, Massey Ferguson i Valtra. Maszyny AGCO są sprzedawane na całym świecie w ponad 3 tys. punktów w około 150 krajach. W 2016 roku wartość sprzedaży produktów AGCO wyniosła 7,4 mld dolarów. pm