
Amazone rozpycha się na zagranicznych rynkach
Zdecydowana większość przychodów ze sprzedaży stanowiła dystrybucja na rynkach zagranicznych. Eksport stanowi aż 80% całkowitych obrotów. Szczególnie dobrze radził sobie rynek francuski, polski, hiszpański i chiński. Wraz z przejęciem brazylijskiej firmy MP AGRO, specjalizującej się w rozsiewaczach nawozów, firma Amazone pozyskała strategicznego partnera do dalszego rozwoju w Ameryce Południowej.
– Trwające od dziesięcioleci relacje z naszymi partnerami handlowymi, rolnikami i usługodawcami, na całym świecie w istotny sposób przyczyniają się do naszej stabilnej pozycji rynkowej. Ta ścisła wymiana umożliwia nam optymalizację łańcuchów zabiegów i oferowanie rozwiązań dostosowanych do potrzeb każdego gospodarstwa i regionu, od uprawy gleby i siewu, po nawożenie i ochronę roślin – wyjaśniają Christian Dreyer i dr Justus Dreyer (prezesi zarządu i właściciele Grupy Amazone).
Amazone twierdzi, że elementem, który zapewnia rynkowe sukcesy są innowacje. Wydatki na badania i rozwój zostały zwiększone w 2024 r. Inwestycje te skupiają się nad rozwojem technologii i rozwiązań, które będą wprowadzane w segmencie maszyn uprawowych w przyszłości. W minionym roku Amazone otrzymała nagrodę międzybranżową od WirtschaftsWoche (niemiecki tygodnik z wiadomościami biznesowymi, Wirtschaft oznacza „gospodarkę”, a Woche to „tydzień”) za swoje duże zdolności jako najbardziej innowacyjna firma średniej wielkości w Niemczech.