W projekcie Tetra skorzystano z istniejącej technologii metanowego układu napędowego, powstałej w ramach programu badawczo-rozwojowego siostrzanej marki New Holland, która od 2013 roku testuje takie paliwo w traktorach. Z uwagi na to, że ładowarka spala go o wiele mniej, to jego zapas zgromadzony w zbiornikach po bokach i w tylnej części maszyny wystarcza na cały dzień pracy. Tankowanie jest identyczne jak w przypadku oleju napędowego i zajmuje mniej więcej tyle samo czasu.
Gospodarstwo niezależne paliwowo?
Firma Case będzie starała się przetestować ładowarkę m.in. w gospodarstwach rolnych, gdzie będzie służyła do przeładunku surowców w biogazowniach, bo taka instalacja da możliwość tankowania maszyny „na miejscu” wyprodukowanym biogazem. Tym samym sprzęt wpisze się w koncepcję niezależnego paliwowo gospodarstwa rolnego.
– Rolnicy, którzy nie mają możliwości produkcji własnego biometanu, będą mogli tankować do ładowarki gaz ziemny – podaje firma Case.
Producent prezentując ładowarkę, zwraca uwagę na zalety nowej maszyny. To oszczędności w zużycia paliwa w zakresie 10–30 procent oraz spore, bo 50-procentowe obniżenie hałasu. K...