StoryEditorMateriał promocyjny

Ciągniki New Holland T5 w nowej odsłonie: T5S i T5 Utility Powershuttle

21.02.2023., 11:02h
Nowe Holland wprowadza na rynek dwa ciągniki średniej wielkości T5S o mocy 90 KM i 100 KM oraz trzy wersje T5 Utility Powershuttle o mocy od 100 do 120 KM. Ciągniki można zamówić z fabrycznym ładowaczem czołowym, a specyfikacja obejmuje m.in. przedni WOM i przedni układ zawieszenia narzędzi.

5 nowych modeli ciągników New Holland T5

New Holland rozszerza swoją gamę ciągników T5 o nowe modele użytkowe średniej wielkości T5S oraz odświeżoną serię T5 Utility Powershuttle. Celem tej nowej gamy jest wprowadzenie do segmentu ciągników o mocy od 90 do 120 KM nowych, solidnych i łatwych w obsłudze maszyn, które zapewnią maksymalny poziom wydajności i produktywności, aby wykonać każdą pracę w każdych warunkach. 

Zarówno T5S, jak i T5 Utility Powershuttle to ważące blisko 4 tony, niezwykle uniwersalne ciągniki z rozstawem osi wynoszącym 2350 mm, które cechują się wysoką wydajnością i łatwymi w obsłudze funkcjami. Modele te dodatkowo poszerzają i tak już szeroką gamę ciągników T5 o mocy od 80 do 140 KM, która obejmuje teraz pojazdy T5 Utility DualCommand, T5 ElectroCommand, T5 DynamicCommand i T5 AutoCommand.

Cechą wspólną tych nowych gam podrzędnych są niezwykle wydajne silniki, a także system ATS i układ hydrauliczny, różnią się jednak wymiarami całkowitymi, masą, osiami i ofertą opon, znaczne różnice widoczne są też w kabinie.

 

Jakie są silniki w ciągnikach New Holland T5S i T5 Utility Powershuttle?

Oba modele wyposażono w 4-cylindrowy silnik F5 firmy FPT o pojemności skokowej 3,6 l spełniający wymogi normy Stage V. Zoptymalizowana konstrukcja turbosprężarki i tłoków gwarantuje dobre osiągi i oszczędność paliwa, maksymalna moc jest dostępna już przy 1900 obr./min, a moment obrotowy o najlepszej w klasie wartości (450 Nm w modelu T5.100S i 506 Nm w przypadku modelu T5.120 Utility Powershuttle) jest dostępny już od 1300 obr./min i szybko rośnie do 47%, ułatwiając pracę pod obciążeniem.

W ciągnikach zastosowano układ neutralizacji spalin wykorzystujący katalizator utleniający, filtr cząstek stałych oraz moduł selektywnej redukcji katalitycznej w jednym bezobsługowym i kompaktowym rozwiązaniu, umieszczonym w całości pod pokrywą silnika, co zapewnia doskonałą widoczność i zwrotność, duży prześwit, a także ułatwia montaż ładowacza czołowego.

Ciągniki te charakteryzują się 600-godzinnym okresem międzyprzeglądowym silnika, a wszystkie codzienne czynności związane z przeglądem można łatwo wykonać tylko z lewej strony.

 

Wydajność i produktywność, by sprostać każdemu zadaniu

Model T5S można wyposażyć w przekładnię 12x12, opcjonalną przekładnię mechaniczną 20x20 z biegami pełzania lub przekładnię Powershuttle umożliwiającą płynną i szybką zmianę kierunku bez użycia sprzęgła. Z kolei odświeżona seria T5 Utility Powershuttle dostępna jest jedynie z przekładnią Powershuttle, która zapewnia płynną i szybką zmianę kierunku bez konieczności używania sprzęgła.

Zarówno w T5S, jak i w T5 Utility Powershuttle zastosowano układ hydrauliczny wyposażony w dwie pompy: o wydajności 36 l/min dla układu kierowniczego i drugą o maksymalnej wydajności 82 l/min dla osprzętu. Nowa pompa MegaFlow™ pozwala przyspieszyć pracę ładowacza czołowego oraz podnoszenie i opuszczanie narzędzi. Uzupełnieniem tych funkcji jest załączany elektrohydraulicznie WOM 540/540E/1000 obr./min z funkcją łagodnego rozruchu, funkcją Eco i synchronizacją z prędkością jazdy. W ciągniku można zamówić nawet trzy zawory hydrauliki zewnętrznej oraz szybkozłącza hydrauliczne ułatwiające podłączenie. Ciągniki T5S i T5 Utility Powershuttle można zamówić w wersji fabrycznie przygotowanej do montażu ładowacza czołowego, a wśród innych opcji na uwagę zasługują fabrycznie montowane przedni TUZ i WOM.

Te dwa nowe modele różnią się rodzajem przedniej osi, dopuszczalną masą całkowitą (DMC) i maksymalnym rozmiarem tylnych opon, co sprawia, że ta nowa oferta kierowana jest do różnych klientów docelowych: ci poszukujący lżejszego uniwersalnego ciągnika mogą postawić bardziej na model T5S, a ci oczekujący większego i cięższego ciągnika użytkowego z pewnością docenią odświeżoną serię T5 Utility Powershuttle.

T5S dysponuje lżejszą osią HD klasy 1 o szerokości między kołnierzami wynoszącej 1584 mm, a w serii T5 Utility Powershuttle zastosowano dużą oś HD klasy 1.5, w której szerokość taka wynosi 1789 mm, co czyni ten ciągnik idealnym rozwiązaniem dla nawet najcięższych prac z ładowaczem. Różnią się one DMC, która w przypadku T5S wynosi 6,5 tony, a w T5 Utility Powershuttle — 7 ton.

Maksymalny rozmiar opon tylnych, jakie można zamontować w modelu T5S to R34 (SRI 750), a w odświeżonej serii T5 Utility Powershuttle po raz pierwszy przewidziano opony tylne o rozmiarze R38 (SRI 800).

Oba ciągniki można zamówić z fabrycznym ładowaczem czołowym, a specyfikacja obejmuje również przedni WOM i przedni układ zawieszenia narzędzi.

Zaczep tylny całkowicie przeprojektowano i teraz dysponuje on 2 zewnętrznymi siłownikami podnoszenia, co zwiększa wydajność oraz ułatwia obsługę.  Maksymalny udźwig w przypadku T5S to aż 4,4 tony i nawet 5 ton w serii T5 Utility Powershuttle.

W T5S zastosowano elementy sterowania Lift-O-Matic, a w T5 Utility Powershuttle popularny system Lift-O-Matic Plus.

 

Doskonały komfort i widoczność

Zarówno T5S, jak i ciągniki T5 Utility Powershuttle cechują się niezrównanym komfortem i widocznością z kabiny, które idealnie wpisują się w różne wymagania, pod względem których pojazdy te wyróżniają się.

Ciągniki T5S wyposażono w nową przestronną kabinę z czterema słupkami o widoczności w zakresie 320 stopni. Do kabiny z płaską podłogą można wejść przez pełnowymiarowe drzwi, a fotel z pneumatyczną amortyzacją i panoramiczne okno dachowe zwiększające widoczność podczas korzystania z ładowacza czołowego dodatkowo zwiększają komfort pracy operatora. Ciągniki T5S są co prawda niżej plasowanymi modelami w gamie T5, ale w razie potrzeby ich specyfikację można podnieść na wyższy poziom. Do wyposażenia opcjonalnego należą usługi telematyczne PLM Connect, układ automatycznego prowadzenia EZ-Pilot i monitor IntelliViewTM 4 obsługujący magistralę ISOBUS i protokoły UT/TC.

T5 Utility Powershuttle posiada wygodną 6-słupkową kabinę VisionView, w której użytkownik — dzięki doskonałej widoczności — może mieć wszystko pod kontrolą. Główne elementy sterowania są bardzo intuicyjne i łatwo dostępne na prawej stronie operatora z myślą o doskonałej ergonomii. Przestronna kabina cechuje się łatwym dostępem do obszaru prowadzenia, poziom hałasu w niej wynosi zaledwie 76 db, a komfort zapewnia ona między innymi dzięki fotelowi z pneumatyczną amortyzacją oraz znakomitej ergonomii.

Konstrukcja nowej 4-słupkowej kabiny modelu T5S oraz 6-słupkowej kabiny serii T5 Utility Powershuttle spełnia wymagania klientów pracujących w miejscach o ograniczonej przestrzeni, na przykład w stajniach: oba bowiem ciągniki dysponują bowiem wysokością całkowitą poniżej 2,65 m, a odświeżona seria T5 Utility Powershuttle jest wręcz punktem odniesienia w gamie za sprawą super niskiego profilu dachu, który zapewnia mu wysokość całkowitą poniżej 2,6 m z oponami R34.

Podsumowując, nowa seria ciągników użytkowych New Holland to wiele nowych funkcji, bardzo wygodna i przestronna kabina o najlepszej w klasie widoczności, bardziej ekologiczne silniki o krótszym czasie reakcji, wytrzymalsze układy zawieszenia oraz wysoka wydajność układu hydraulicznego. W segmencie ciągników użytkowych New Holland nadal zajmuje pozycję lidera i producenta innowacyjnych rozwiązań spełniających wymagania klientów. Celem naszej oferty jest poprawa wydajności i efektywności przy jak najwyższym poziomie komfortu operatora.

Jak powiedział Oscar Baroncelli, New Holland Global Head of Tractors: „Te nowe modele w gamie potwierdzają, że ciągniki z rodziny T5 to najbardziej uniwersalne i kompaktowe maszyny o najlepszych w klasie możliwościach oferujące łatwość obsługi i konserwacji”.

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
03. grudzień 2024 09:32