
Chińskie ciągniki Lovol dostępne w kolejnym punkcie sprzedaży w Polsce
Lovol to chiński potentat w produkcji maszyn rolniczych. Od kilku lat działa także w Europie. Ciągniki tej marki sprzedaje w Polsce Elrol jako Generalny Importer wraz z siecią Autoryzowanych Punktów Dealerskich.
Importer uruchomił 18 stycznia swój czwarty punkt sprzedaży w Polsce. Wybór padł na podlubelską Elizówkę.
Jakie ciągniki znajdują się w ofercie Elrolu?
W ofercie firmy znajdują się m.in. ciągniki sadownicze, rolnicze i kompaktowe. W tym kontekście wybór Lublina jako kolejnego punktu sprzedaży wydaje się naturalny. W okolicach tego miasta znajduje się bowiem duże sadownicze zagłębie. W pobliżu Kraśnika, Opola Lubelskiego czy Chodla sadownicy zajmują się m.in. produkcją owoców miękkich i jabłek.
– Oferujemy proste, mechaniczne ciągniki dostosowane do potrzeb sadowników i rolników z Lubelszczyzny – mówi Bartosz Pszczółkowski, właściciel FHU ELROL.
18 stycznia, jeszcze zanim punkt ten został oficjalnie otwarty, na miejscu zjawili się pierwsi zainteresowani ofertą firmy Lovol. Wśród nich Michał Godula, który swoje gospodarstwo sadownicze prowadzi w pow. kraśnickim. Niewykluczone, że właśnie on będzie pierwszym klientem, który sfinalizuje transakcję w nowym punkcie sprzedaży.
Co według niego przemawia za wyborem marki Lovol?
– Jakość, cena i dobre opinie – odpowiada sadownik. Tłumaczy, że rozważa zakup ciągnika M404, w najnowszej, premierowej wersji. – Nowe rozwiązania i technologie, a także dbałość o ekologię – wymienia jego zalety.
Nowości Lovol na 2025 rok: czym wyróżniają się ciągniki M404 i M654 i ile kosztują?
W Elizówce zostały zaprezentowane dwie nowości w polskim katalogu firmy Lovol. To ciągniki M404 i M654.
M404 w wersji pokazanej 18 stycznia pod Lublinem ma nową kabinę (z ogrzewaniem tylnej szyby i wycieraczką), nowy czterocylindrowy silnik Yunnei o mocy 40 KM i płaską podłogę.
– W wyposażeniu standardowym oferowana jest klimatyzacja oraz radio – podkreśla Bartosz Pszczółkowski. W standardzie są też zawiesia hakowe CBM, a także dwie pary wyjść hydraulicznych.
W tym modelu zastosowano ulepszony rewers mechaniczny, który pracuje zdecydowanie płynniej niż w poprzednim M404. Jest także nowe ustawienie pedałów. Udźwig tylnego podnośnika to 1000 kg. Ten model jest dostępny u sprzedawców Elrol od 83 tys. zł netto.
W opcji znajdziemy jeszcze nowe ciągniki Lovol M404 z trzycylindrowym silnikiem Doosan (grupa Hyundai).
Druga nowość na ten rok to, podobnie jak M404, znacząco odświeżony, M654.
– Przypomina M754, ale jest wyposażony w czterocylindrowy silnik Yunnei o pojemości 2,0 l generujący moc od 65 do 75 KM – wylicza Bartosz Pszczółkowski. Również ten model ma zupełnie nową kabinę i bogatsze niż poprzednik wyposażenie.
W standardzie oferuje klimatyzację, instalację pneumatyczną dwuprzewodową, zaczep drabinkowy regulowany i zawiesia hakowe CBM. Koszt zakupu?
– 115 tys. zł netto – odpowiada kierownik punktu sprzedaży Adam Lizut. – Badania rynku i analizy ofert konkurencji wskazują, że model ten w swoim przedziale mocy jest najkorzystniejszą obecnie propozycją cenową.
Lovol F4000, czyli typowy ciągnik sadowniczy
O ile nowe wersje ciągników M404 i M654 są już dostępne w sprzedaży, to pokazane po raz pierwszy w Polsce w Elizówce modele F4000, P2000 i P1000 są absolutną premierą. Można je będzie zamawiać od marca, do odbioru dostępne będą w drugiej połowie 2025 r.
F4000 to typowy ciągnik sadowniczy o szerokości całkowitej 145 cm. Maszynę napędza czterocylindrowy silnik Weichai o pojemności 3,6 l generujący moc od 80 do 100 KM.
– Będzie prawdopodobnie dostępny z trzema przekładniami skrzyni biegów – informuje Bartosz Pszczółkowski. Każda zostanie wyposażona w powershift, sprzęgło olejowe i rewers elektrohydrauliczny.
– Klient będzie miał do wyboru przełożenia w liczbie 16x16, 32x16 i 48x16 – kontynuuje przedstawiciel firmy Lovol. – W tym ciągniku zostanie zastosowana mocna hydraulika z opcją do czterech par wyjść hydraulicznych z tyłu maszyny.
Kabina spełnia wymogi określone przez najbardziej rygorystyczną normę 4CAB. Za pomocą tego ciągnika będzie można więc przeprowadzać opryski w warunkach bezpiecznych dla zdrowia operatora aż w 98%. W standardzie znajdą się zawiesia hakowe CBM na tylnym TUZ-ie, zaczep drabinkowy i trzy pary wyjść hydraulicznych. W opcji przedni TUZ, WOM i skrętna oś.
Uwagę zwraca nowy design. W kabinie zastosowano regulowaną kolumnę kierownicy i cyfrowy wyświetlacz. Intuicyjnie rozmieszczone przyciski i przełączniki będą sprzyjać obsłudze F4000. Mamy też uchylne szyby.
– To sześciosłupkowa kabina, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie podczas pracy w sadach jest zdecydowanie łatwiejsze – dodaje Bartosz Pszczółkowski. W standardzie jest climatronic i cyfrowe radio.
Jakie inne nowości oferuje rolnikom Lovol?
Kompaktowy ciągnik P2000 o mocy 40 KM napędza trzycylindrowy japoński silnik Yanmar. Klienci wybiorą między mechaniczną skrzynią biegów (8x8 przełożeń) oraz hydrostatyczną.
W opcji znajdzie się m.in. przedni TUZ, przedni WOM oraz, nowość w Lovolu, kosiarka międzyosiowa.
– Oprócz nowego designu i jakości wykonania warto też wspomnieć o wyborze ogumienia – mówi Bartosz Pszczółkowski. – Będzie można dobrać opony rolnicze, przemysłowe i typu garden.
Płaska podłoga znajduje się zarówno w ciągniku P2000, jak i w najmniejszym w ofercie Lovola ciągniku, czyli P1000. Tego „malucha” napędza trzycylindrowy japoński silnik Yanmar o mocy 25 KM.
– Charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy – podkreśla przedstawiciel producenta. – Przełożenia zmieniać będzie skrzynia biegów 8x8 z precyzyjnie działającym rewersem mechanicznym. W opcji będzie m.in. ładowacz czołowy.
Najnowsze propozycje firmy Lovol można w najbliższym czasie zobaczyć podczas targów rolniczych Agro-Park w Lublinie 8–9 lutego i targach AGROTECH w Kielcach od 14 do 16 marca 2025 r.
Krzysztof Janisławski