Case IH Quadtrac 715 z nagrodą za innowację techniczną
Choć targi EIMA International 2024 dopiero się odbędą w dniach od 6 do 10 listopada w Bolonii, to nowy Case IH Quadtrac 715 stanowiący część serii Case IH Quadtrac na rok 2025 już 6 października br. został nagrodzony za innowację techniczną. Głównymi zaletami maszyny, które zadecydowały o zwycięstwie, były produktywność i wydajność nowego, wytrzymałego, sprężynowego napędu taśmowego.
Jak informuje niemiecki TAP, to pierwsza tego rodzaju technologia podwozia z pełnym zawieszeniem, która jest dostępna w ciągniku czterogąsienicowym. Dzięki nie operator ciągnika ma większy komfort pracy na polu i drodze. Za pośrednictwem napędu prędkości robocze na równym terenie również są większe, a dzięki temu zwiększa się również średnia prędkość robocza.
Jak działa zawieszenie w Case IH Quadtrac 715?
Nowy Case IH Quadtrac 715 został wyposażony w nowoczesne zawieszenie zbudowane od podstaw w celu zapewnienia w modelu mocy znamionowej ponad 715 koni mechanicznych. Co ciekawe, system jest w pełni tłumiony mechanicznie i hydraulicznie, bez dodatkowych czujników i przewodów.
Podczas jazdy po drodze niezależnie zawieszone koła napinające i środkowe rolki w podwoziu zapewniają 42% redukcję przyspieszenia pionowego na siedzeniu kierowcy. Wysokie prędkości robocze, pożądane rezultaty pracy osprzętu i wyższa prędkość jazdy są możliwe dzięki wałom środkowym wyposażonym w niezależne zawieszenie dwuosiowe w pełni dopasowujące się do konturów podłoża.
Nowy system sprężynowego napędu taśmowego w nowym Case IH Quadtrac 715 maksymalizuje także powierzchnię styku każdej gąsienicy, co zapewnia większą siłę uciągu oraz najniższy, możliwy nacisk na podłoże, dzięki czemu ugniatanie i rozmazywanie gleby jest minimalizowane.
Natomiast za dłuższą żywotność łańcucha, we wszystkich czterech napędach pasowych ciągnika, odpowiada koło napędowe o średnicy większej o 11% i gąsienicy gumowej dłuższej o 5% w porównaniu do obecnych modeli Quadtrac.
System sprężynowego napędu taśmowego w nowym Case IH Quadtrac jest bezsmarowy i wyposażony w bezobsługowe tuleje i śruby, natomiast automatyczny system napinania łańcucha zapewnia prawidłowe napięcie niezależnie od warunków.
Przeczytaj również:
Oprac. Justyna Czupryniak-Paluszkiewicz
Źródło: topagrar.com