Irum Tagro 102 to rumuński ciągnik, który przyciąga uwagę swoim budżetowym charakterem i prostotą. Redakcja Profi Technika postanowiła sprawdzić, jak ten kompaktowy ciągnik radzi sobie w polu, orce i transporcie. Czy warto zainwestować w maszynę za nieco ponad 200 tysięcy złotych?
Rumuński Irum Tagro 102 na kieszeń każdego rolnika
W dobie skomplikowanej elektroniki i zaawansowanych technologii wielu rolników poszukuje prostych, niezawodnych ciągników do mniejszych gospodarstw lub jako wsparcia w większych operacjach rolnych. Redakcja Profi Technika postanowiła przetestować Irum Tagro 102 – ciągnik, który wyróżnia się brakiem skomplikowanych systemów komputerowych, ale wyposażony został w elektrohydrauliczne sterowanie podnośnikiem, blokadę mechanizmu różnicowego oraz przedni napęd.
Jaka jest konstrukcja Irum Tagro 102?
Mimo swojej prostej konstrukcji Irum Tagro od razu zwraca swoją uwagę oryginalnym wyglądem. Choć bazowy kolor ciągnika to czerwień, polski importer postawił na bardziej odważną, czarną wersję z białym paskiem przypominającym styl wyścigowych samochodów. Wygląd ciągnika może budzić emocje, jednak to, co najbardziej interesowało redakcję Profi, to jego wydajność i oszczędność w codziennej pracy.
Jaki silnik jest w Irum Tagro 102?
Redaktorzy przetestowali ciągnik w różnych warunkach polowych, m.in. z 4-skibowym pługiem o szerokości 1,7 metrów, a także z 3-metrową broną talerzową oraz w transporcie z pełną przyczepą pszenicy. Pod maską Tagro 102 kryje się czterocylindrowy silnik FPT o mocy 102 KM. Redakcja Profi zwróciła uwagę na niskie zużycie paliwa oraz płynne wchodzenie silnika na obroty nawet podczas obciążenia, jak np. podczas orki. Zbiornik paliwa o pojemności 110 litrów wystarczył na cały dzień pracy w polu, a 20-litrowy zbiornik AdBlue nie wymagał uzupełnienia nawet po wielogodzinnym teście.
Jak sprawdza się kabina Irum Tagro 102?
Choć Irum Tagro 102 zaskoczył redakcję oszczędnością paliwa i solidną wydajnością, kabina ciągnika budziła mieszane uczucia. Jest stosunkowo krótka, co może stanowić problem dla wyższych operatorów. Hałas wewnątrz kabiny osiągał 82 dB(A), co czyni go dość głośnym – może być konieczne używanie słuchawek ochronnych podczas długiej pracy.
Więcej szczegółów poznasz na Profi Technika. Tam się dowiesz:
- Ile biegów ma ciągnik Irum Tagro?
- Jakie jest zużycie paliwa ciągnika Irum Tagro 102 podczas pacy w polu?
- Jak Redakcja zrobiła pomiary zużycia paliwa?
- Jak steruje się ciągnikiem Irum Tagro?
- Dla jakich gospodarstw nadaje się ten ciągnik?