
Deutz-Fahr Serii 6 to wszechstronne maszyny, które od lat cieszą się uznaniem rolników. Modele 6160, 6170, 6180, 6190, 6210, 6230 i 6230HD oraz ich 4-cylindrowe odpowiedniki zapewniają moc od 161 do 230 KM. Dostępne są trzy rodzaje przekładni: manualna Powershift, zautomatyzowana RCshift oraz bezstopniowa TTV. Ich silniki TCD 6.1 spełniają normy emisji Stage V i są znane z oszczędnego zużycia paliwa. Dzięki maksymalnej prędkości 60 km/h osiąganej przy zredukowanych obrotach silnika, maszyny te gwarantują efektywność w transporcie i pracy polowej. Od tego roku ciągniki zyskały nowe oryginalne wyposażenie.
Nowe ogumienie
To, co najbardziej przyciąga uwagę w najnowszym ulepszeniu, to opony. Deutz-Fahr ogłosił, że od pierwszego kwartału 2025 roku wszystkie modele Serii 6 będą dostępne z czterema wariantami ogumienia Vredestein Traxion. To ważny krok, który ma odpowiedzeć na potrzeby rolników i usługodawców wymagających lepszej trakcji, komfortu oraz wydłużonej żywotności opon.
To oznacza większe możliwości konfiguracji ciągników, które teraz jeszcze lepiej dopasują się do specyfiki gospodarstw.
Dlaczego Vredestein Traxion?
Laurence Bennett, dyrektor ds. opon terenowych w Apollo Tyres, nie krył entuzjazmu: "Jesteśmy zaszczyceni, że Deutz-Fahr wybrał nasze opony Traxion do swoich ciągników Serii 6. To odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie ze strony rolników i wykonawców, którzy cenią trwałość i wydajność naszych opon."
Zdaniem producenta technologia Traxion wyróżnia się zakrzywioną konstrukcją klocków bieżnika, co przekłada się na, lepszą trakcję na różnych rodzajach podłoża. Oferuje wyższy komfort jazdy dzięki dodatkowej warstwie gumy w centralnej części opony. Producent twierdzi, że rozwiązania zastosowane w technologi produkcji ogumienia zagwarantują dłuższą żywotność dzięki optymalnemu rozkładowi zużycia.
Gdzie produkowane są ciągniki Deutz-Fahr serii 6?
Ciągniki Deutz-Fahr Serii 6 produkowane są w ultranowoczesnej fabryce Deutz-Fahr Land w Lauingen. Zakład o powierzchni 42 tys. m² został zaprojektowany z myślą o maksymalnej efektywności produkcji. Precyzyjnie rozmieszczone stanowiska montażowe, lakiernicze i testowe pozwalają na płynny przepływ pracy. System logistyczny obejmuje magazyn dużych części z 4000 miejscami składowania oraz zautomatyzowany magazyn drobnych komponentów z 25 tys. pozycji.
Przeczytaj również:
opr. Łukasz Siara