Co się zmieniło w traktorach marki Deutz-Fahr?
Jak podaje niemiecki portal TopAgrar.com, producent marki Deutz-Fahr zdecydował się na wprowadzenie innowacji w czterech modelach traktorów o następujących numerach seryjnych:
- 6,
- 7,
- 8,
- 9.
Jakie innowacje czekają na klientów w ciągnikach Deutz-Fahr?
Pierwszą, choć może nie dla wszystkich rolników znaczącą innowacją, jest wypuszczenie na rynek 4-cylindrowych modeli ciągników marki Deutz-Fahr w kolorze czarnym. Producent, myśląc o unowocześnieniu wnętrz poszczególnych modeli tych traktorów, zdecydował się również na modernizację wyposażenia, które w każdym ciągniku zostało wzbogacone o specjalne elementy stylistyczne i funkcje zapewniające komfort. Jedną z opcji gwarantujących nie tylko komfort, ale również poprawiających wygląd, są diody LED, których zamontowano aż 23.
Poza diodami rolnicy będą mogli skorzystać również z:
- lusterka wstecznego XLargeVision, większego o 65%,
- pakietu widoczności obejmującego dwa dodatkowe lusterka na słupku A i na tylnej szybie,
- otwieranej przedniej szyby (opcjonalne),
- uniwersalnej szyny ślizgowej z uchwytami na urządzenia mobilne (możliwe do zamówienia pomiędzy słupkami A i B),
- wyjmowanej lodówki (istnieje możliwość instalacji),
- uchwytu na telefon komórkowy montowany na słupku A (opcjonalne),
- systemu dźwiękowego premium 4.1 z subwooferem,
- opatentowanego zarządzania hamulcami przyczepy aTBM umożliwiającego zaawansowane zarządzanie hamulcami przyczepy dla wszystkich dużych ciągników wyposażonych w pneumatyczne hamulce przyczepy zgodnie z przepisami,
- TraileraStretch w trybie „Standby", zapobiegającego przypadkowemu wyłączaniu funkcji TrailerStretch, ograniczającego liczbę operacji ręcznych,
- wyposażenia Black Warrior dostępnego również dla nowych modeli 4-cylindorwych,
- rozszerzonej gwarancji SDF ExtraCare (3 lata/3000 godzin pracy maszyny lub nowości 5lat/5000 godzin pracy maszyny).
Kabiny MaxiVision w Deutz-Fahr – co w nich zmieniono?
W związku z wprowadzeniem do sprzedaży nowych modeli Deutz Fahr serii 6 unowocześniono również nazwy rodziny kabin MaxiVision. Powstały 3 specjalistyczne konfiguracje kabin o następujących nazwach:
- MaxiVision,
- MaxiVision+,
- MaxiVisionPro.
{embed_photo_L50_tpr}405081{/embed_photo_L50_tpr}
Wyposażenie kabiny MaxiVision
W kabinie MaxiVision rolnik może skorzystać z następujących rozwiązań technologicznych:
- mechanicznych, tylnych jednostek sterujących, występujących w połączeniu ze skrzyniami biegów Powershift, RCshift lub RVshift,
- prostego środowiska pracy dla ciągników o mocy 230 KM,
- nowo opracowanej, mieszanej konfiguracji hydraulicznej z dwiema mechanicznymi i dwiema elektrohydraulicznymi, tylnymi jednostkami sterującymi, która zdaniem producenta, przekłada się na wytwarzanie równowagi między komfortem a prostotą i jest dostępna dla ciągników Powershift/RCshift do 6230 oraz modeli TTV do 6150.4 TTV.
Wyposażenie kabiny MaxiVisionPro
Kabina MaxiVisionPro została wyposażona w następujące funkcje:
- całkowicie elektryczne zawory sterujące,
- opcjonalny 12-calowy iMonitor na ergonomicznym podłokietniku MaxCom.
Ponadto MaxiVisionPro został wyposażony w przekładnie:
- RCshift,
- RVshift,
- TTV.
Wszystkie modele kabin MaxiVision mogą zostać doposażone w nowe, o 65% większe lusterka wsteczne XLargeVision zapewniające doskonałą widoczność do tyłu, które opcjonalnie są:
- oświetleniem wejściowym,
- regulowane elektrycznie,
- podgrzewane.
Co jeszcze nowego wprowadzono do ciągników Deutz-Fahr?
W pozostałych opcjach są dostępne:
- pakiet wizyjny, obejmujący dwa lusterka wewnętrzne do monitorowania tylnego przedziału roboczego ciągnika,
- uchwyt na telefon komórkowy na słupku A,
- praktyczna szyna ślizgowa ze wspornikami między słupkami A i B zapewniająca doskonały dostęp do urządzeń mobilnych,
- otwierana szyba przednia (dostępna w modelu 6230),
- wyjmowana chłodnica,
- nowy system nagłośnienia 4.1 premium z subwooferem (dostępny dla modeli z serii 6.4/6/7 i 8).
Innowacje dla bezpieczeństwa w ciągnikach Deutz-Fahr
Firma Deutz-Fahr podkreśla, że myśląc o wdrażaniu innowacji do swoich maszyn, na pierwszym miejscu stawia na bezpieczeństwo. Dlatego planując nowoczesne rozwiązania dla wskazanych powyżej modeli, postawiła na:
- opatentowanie systemu Advanced Trailer Brake Management (aTBM), skracający czas reakcji poprzez wywieranie nacisku natychmiast po wykryciu ciągu, który optymalizuje również skuteczność hamowania przyczepy,
- aktualizację funkcji TrailerStretch, która teraz automatycznie aktywuje nowy „tryb czuwania” przy jeździe ponad 25 km/h, kiedy prędkość spada poniżej 20 km/h TrailerStretch ponownie, automatycznie się aktywuje.
Oprac. Justyna Czupryniak
Źródło: TopAgrar.com