Test ciągnika Claas: jak Arion 660 wypadł podczas pracy na polu?Stefan Tovornik
StoryEditorMateriał promocyjny

Jak ciagnik Claas Arion 660 wypadł na testach u rolnika?

06.03.2025., 14:23h
Artur Jakubek/ Strefa markiArtur Jakubek/ Strefa marki

Jak podczas testów na polu wypadł ciągnik Claas Arion 660?

Choć Claas zaprezentował Ariona w obecnej formie już w 2012 roku, dzięki ciągłej modernizacji nie tylko jest na czasie, ale ponownie podniósł poprzeczkę w zakresie mocy – wraz z prezentacją flagowego modelu Arion 660 w 2017 roku. Tym bardziej byliśmy ciekawi wyników pomiarów na hamowni Centrum Testowego DLG. Jednak zanim do nich przejdziemy, krótko o wyglądzie zewnętrznym kandydata do testu. W wersji Cebis firma Claas wyposaża Ariona nie tylko w najlepszy fotel oraz kierownicę obszytą skórą, ale także w pakiet LED z 18 reflektorami.

Test ciągnika Arion

Dodatkowo testowany Arion miał również, trudno dostrzegalny na pierwszy rzut oka, ale tym bardziej efektowny, lakier metaliczny. Równie efektowny jest chromowany wydech i porządna syrena. Tak czy inaczej, Claas oferuje w tym zakresie pełen pakiet komfortu dla operatora.

Jaki silnik ma Arion?

Pod łatwo otwieraną maską w oczy rzuca się najpierw bardzo łatwo dostępny zestaw chłodnic wraz z filtrem powietrza. Za nimi kryje się nadal znany sześciocylindrowy silnik Deere Power Systems o pojemności 6,8 l. Silnik spełnia normę emisji Stage V dzięki katalizatorom DOC i SCR oraz układowi recyrkulacji spalin i filtrowi DPF.

image
Test profi nowy ciągnik Deutz 6190 TTV - silnik
FOTO: Tovornik

Moc czterocylindrowego Arion 660

Jeśli chodzi o moc, przy prędkości znamionowej producent podaje 129 kW/175 KM, a maksymalnie ma to być 136 kW/185 KM. Do tego w Arionie 660 dochodzi jeszcze boost (czyli CPM – skrót od Claas Power Management) o wartości 15 kW/20 KM. Aktywuje się on powyżej prędkości 12 km/h lub gdy używany jest WOM i/lub układ hydrauliczny. Byliśmy więc ciekawi wyników na hamowni WOM w Centrum Testowym DLG. I oto one: przy prędkości znamionowej (i wyłączonym boost) Arion osiągnął moc 109,2 kW/148,5 KM, a moc maksymalna przy 1900 obr./min sięgała 121,3 kW/165 KM. To przeciętne wartości.

Ile mocy dodaje boost?

Jednak do tego dochodzi jeszcze dodatkowa moc – tzw. boost. Wtedy na WOM przy prędkości znamionowej docierało aż 121,9 kW/165,8 KM, a maksymalnie 138,8 kW/188,8 KM. Oznacza to, że z 205 KM mocy silnika prawie 190 KM dociera do końcówki WOM – bardzo dobrze! Dotyczy to również wzrostu momentu obrotowego o 47% do imponujących 775 Nm.

Więcej na www.profitechnika.pl

Warszawa
15°C
Niewielki deszcz
wi_00
pt.
wi_00
25°C
12°C
sob.
wi_00
20°C
9°C
niedz.
wi_00
23°C
10°C
pon.
wi_00
25°C
10°C
wt.
wi_00
24°C
10°C
18. kwiecień 2025 07:58