We flagowym 600-konnym modelu X6004-9E Lingong Agricultural Machinery lub po prostu Lingong zastosował przekładnię e-CVT współpracującą z 6-cylindrowym, 600-konnym silnikiem o pojemności 16 litrów. To jednak nie wszystko.
WOM i hydraulika na prąd
Wiemy, że John Deere kontynuuje prace nad napędami elektrycznymi i zapewne niebawem jako naturalną konsekwencję przekładni eAutoPowr zobaczymy w ciągnikch amerykańskiego producenta napędzany elektrycznie WOM. Chińczycy jednak już to mają. WOM i układ hydrauliczny są bowiem w ciągniku X6004-9E napędzane właśnie elektrycznie.
Hybryda z akumulatorem
Co więcej, chiński ciągnik wyposażono w akumulator, a energia jest odzyskiwana podczas hamowania. Dzięki możliwości magazynowania energii podzespoły mogą być wspomagane np. w krytycznych momentach.
Lingong X6004-9E to konstrukcja przegubowa, jednak jak podaje producent, w ofercie ma się pojawić również ciągnik gąsienicowy. Wyścig ciągnikowych zbrojeń jeśli chodzi o maszyny o największych mocach trwa. Czy Chińczycy będą w nim czarnym koniem?
Mateusz Wasak