Deutz-Fahr serii 5 KeylineTomasz Ślęzak
StoryEditorNowości wśród ciągników rolniczych

Nowe ciągniki Deutz-Fahr serii 5 Keyline: proste i mechaniczne, ale z wieloma funkcjami

22.07.2024., 18:08h

Budżetowy i oparty na mechanicznych rozwiązaniach. To jednak tylko pozory. Kompaktowa maszyna, która otrzymała wiele pakietów funkcjonalnych rozwiązań. Czym zaskakuje nowa seria ciągników 5 Keyline od Deutz-Fahr?

W co wyposażona jest najnowsza seria ciągników Deutz-Fehr 5 Keyline?

Ciągnik jest prosty, jednak bogato wyposażony. Otrzymał wiele funkcji, które powodują, że praca nim jest łatwa, wydajna i przyjemna. Wiele czynności można ustawić w trybie automatycznym. Tak prezentuje się nowa seria ciągników 5 Keyline od Deutz-Fahra.

Po raz pierwszy te traktory były przedstawiane podczas kieleckich targów Agrotech. Następnie SDF zorganizowało praktyczny pokaz pracy nowych ciągników. Seria 5 Keyline to uzupełnienie segmentu modeli kompaktowych. Do tej pory producent posiadał linię 5D Keyline, napędzaną przez 3-cylindrowe silniki FARMotion, z trzema wariantami przełożeń skrzyni biegów (15+15/30+15/30+30) i podnośnikiem EasyLift o udźwigu 3,5 t.

Bogatszą wersję stanowi seria 5. W przeciwieństwie do 5D Keyline nie jest ona produkowana w tureckiej fabryce Bandirma, lecz we włoskim Treviglo. Posiada m.in. silnik czterocylindrowy, występuje wyłącznie z elektrohydraulicznym rewersem PowerShuttle, można ją konfigurować z większą ilością wariantów skrzyń (10+10/20+20/30+30/40+40/60+60), wydajniejszą hydrauliką i podnośnikiem z udźwigiem 5410 kg wraz z EHR.

Wersja 5D Keyline występuje w wersjach mocy od 65 do 97 KM, a seria 5 ma od 95 do 126 KM. Nowa seria 5 Keyline parametrami i osiągami ma zająć miejsce między modelami 5D Keyline i 5.

Nowa seria 5 Keyline występuje w czterech wersjach. 5075, 5095, 5105 z silnikami o mocach odpowiednio 75, 95 i 106 KM. Jest także wariant 5105 Plus, który posiada mocniejszą przednią oś. Bardzo ważną kwestią jest to, że został zastosowany silnik czterocylindrowy. W najmniejszym modelu 5075 nie ma układu SCR do oczyszczania spalin, nie trzeba więc wlewać płynu AdBlue – mówi Rafał Jarmuł, specjalista produktu w SDF.

Pozostało 80% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
17. październik 2024 12:30