Używane ciągniki rolniczePwr Online
StoryEditorTOP 10 używanych ciągników

TOP 10 używanych ciągników w 2023. Na podium John Deere, Massey Ferguson i Ursus

09.01.2024., 16:00h
Kryzys w rolnictwie coraz częściej skłania rolników do zakupu używanych maszyn rolniczych, o czym świadczą wyniki zawarte w najnowszym raporcie ze sprzedaży ciągników przygotowany przez PIGMiUR. Które modele używanych traktorów rolnicy wybierają najchętniej?

Jak wynika z grudniowego zestawienia przygotowanego przez Polską Izbę Gospodarczą Maszyn i Urządzeń Rolniczych, bazującego na danych zgromadzonych przez system Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w roku 2023 rolnicy zarejestrowali łącznie 22 599 szt. ciągników używanych. Wynik ten okazał się wyższy od ubiegłorocznego o 2 162 szt. i przyniósł wzrost procentowy na poziomie 10,6.

W jakim wieku ciągniki rolnicy kupowali najchętniej w 2023 r.?

Z danych zgromadzonych przez PIGMiUR wynika, że rolnicy w roku 2023 kupowali najwięcej ciągników rolniczych liczących ponad 20 lat. Liczba zarejestrowanych maszyn wyniosła 13 281 szt. Kolejną kategorią ciągników, na które decydowali się rolnicy, były te od 11 do 20 lat. Rolnicy kupili 6 966 szt. tych pojazdów. Następnie farmerzy decydowali się na ciągniki rolnicze z przedziału od 6 do 10 lat i kupili ich 1 938 szt. Najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się traktory w wieku od 3 do 5 lat. Rolnicy kupili 414 szt. takich traktorów.

Które marki ciągników używanych kupowali rolnicy w roku 2023?

W roku 2023 rolnicy najchętniej decydowali się na zakup ciągników używanych marki John Deere. Łączna liczba zakupionych traktorów JD wyniosła 3 585 szt. Liczba rejestracji traktorów w podziale na kategorie wiekowe przedstawia się w następujący sposób:

  • ponad 20 lat – 1 331 szt.,
  • od 11 do 20 lat – 1 712 szt.,
  • od 6 do 10 lat – 468 szt.,
  • od 3 do 5 lat – 74 szt.

Jak się okazuje, rolnicy chętnie decydowali się również na zakup ciągników marki Massey Ferguson, których łączna liczba rejestracji wyniosła 2 801 szt., co w podziale na kategorie wiekowe przedstawia się w następujący sposób:

  • ponad 20 lat – 1 891 szt.,
  • od 11 do 20 lat – 699 szt.,
  • od 6 do 10 lat – 183 szt.,
  • od 3 do 5 lat – 28 szt.

Niemałym zainteresowaniem cieszyła się również marka URSUS będąca liderem w kat do 20 lat, a łączna liczba rejestracji tych używanych traktorów w roku 2023 wyniosła 2 237 szt., co w przeliczeniu na poszczególne kategorie wiekowe wygląda w następujący sposób:

  • ponad 20 lat – 2 227 szt.,
  • od 11 do 20 lat – 6 szt.,
  • od 6 do 10 lat – 3 szt.,
  • od 3 do 5 lat – 1 szt.

Na wysokiej pozycji w rankingu znalazła się również marka Fendt z łączną liczbą rejestracji używanych ciągników równą 1 763 szt. Podział na kategorie wiekowe ciągników tej marki jest następujący:

  • ponad 20 lat – 580 szt.,
  • od 11 do 20 lat – 772 szt.,
  • od 6 do 10 lat – 332 szt.,
  • od 3 do 5 lat – 79 szt.

Sumę ponad 1 600 rejestracji używanych ciągników osiągnęła marka Zetor. Podział kategorii wiekowej w tym przypadku jest następujący:

  • ponad 20 lat – 1 505 szt.,
  • od 11 do 20 lat – 117 szt.,
  • od 6 do 10 lat – 27 szt.,
  • od 3 do 5 lat – 3 szt.

Kolejne pozycje w zestawieniu zostały zajęte przez następujące marki ciągników rolniczych:

  • Renault – 1 644 szt.,
  • Case IH – 1 565 szt.,
  • New Holland – 1 274 szt.,
  • Deutz Fahr – 1 105 szt.,
  • Claas – 1 103 szt.,
  • Valtra – 412 szt.,
  • MC Cormick – 229 szt.,
  • Landini – 217 szt.,
  • Kubota – 210 szt.,
  • Belarus – 146 szt.,
  • Solis – 11 szt.,
  • Lovol – 9 szt.,
  • YTO – 4 szt.,
  • TYM – 3 szt.,
  • Farmtrac Tractors Europe – 3 szt.,
  • ARBOS – 2 szt.

​Dlaczego rolnicy tak chętnie wybierają ciągniki marki John Deere?

Zdaniem eksperta firmy John Deere Bartosza Białasa, marka John Deere jest jedną z najbardziej popularnych wśród ciągników ze względu na wyposażenie i dobrze wyposażone silniki. Jak wskazuje ekspert, szczególną uwagę klientów przyciąga model John Deere 60 20.

– Popularność serii John Deere 6020 wynika z tego, że posiada ona już wszystkie nowoczesne rozwiązania, a jednocześnie z punktu widzenia klienta nie ma tak bardzo skomplikowanego silnika, jeżeli chodzi o normy emisji spalin (elektronicznie sterowany wtrysk paliwa, nie ma tu EGR, DPF-u). Poza niezawodnym i relatywnie prostym silnikiem zwróciłbym uwagę na parę innych rzeczy, bo w tych modelach mógł być już zamontowany system prowadzenia automatycznego AutoTrac i system telematyczny JD Link. Do wyposażenia opcjonalnego należały resorowana przednia oś, resorowana kabina, automatyczna skrzynia biegów AutoPowr, funkcja EcoShift zmniejszająca zużycie paliwa. Jest to rewolucyjna seria mająca rozwiązania z segmentu premium, które do tej pory są aktualne – podsumowuje Białas. 

image
New Holland T7.300

Nowy ciągnik New Holland T7.300 ma ponad 300 KM mocy i nową kabinę

Oprac. Justyna Czupryniak

Źródło: CEPiK

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
17. listopad 2024 15:48