Tradycja budowania ciągników w firmie JCB?
Tradycja budowania ciągników Fastrac w firmie JCB sięga roku 1991. Te traktory zasłynęły z niezwykłego komfortu jazdy, przyczepności i wydajności. Obecnie wprowadzono do nich systemy iCON, w związku z czym można mówić o ogromnym postępie technologicznym.
JCB Fastrac iCON – co o nim wiemy?
JCB Fastrac iCON jest nowym ciągnikiem w rodzinie Fastraców. Został wyposażony w najbardziej nowoczesną technologię, która ułatwia pracę rolnikowi. System iCon umożliwia przystosowanie znajdujących się w kabinie funkcji do swoich potrzeb. Ponadto ciągniki z serii 4000 i 8000 doskonale nadają się nie tylko do pracy w polu, ale również do transportu.
JCB Fastrac iCON – najszybszy ciągnik na świecie
JCB Fastrac iCON jest również wyjątkowy ze względu na to, że osiąga maksymalną prędkość 70 km/h, co czyni go najszybszym, seryjnym ciągnikiem na świecie. Ta funkcja może okazać się szczególnie pomocna dla rolników, którzy pokonują traktorami znaczące odległości.
JCB Fastrac iCON – są przyjazne środowisku
Ciągniki JCB Fastrac iCON serii 4000 i 8000 zostały zaprojektowane w taki sposób, by nie zagrażać środowisku. Dzięki projektowi zakładającemu zrównoważenie pracy ciągnika zminimalizowano wpływ Fastraców na środowisko, za co odpowiada niska emisja i zmniejszone zużycie paliw.
JCB Fastrac iCON – charakterystyka
Nowe Fastraci iCON zostały wyposażone w następujące elementy zapewniające większe bezpieczeństwo operatorowi:
- dwuobwodowy układ kierowniczy,
- hamulce z dwoma zaciskami,
- ciągłą, sztywną ramę,
- hamulce tarczowe we wszystkich kołach,
- standardowy ABS,
- stabilizatory,
- ulepszone zawieszenie.
Czym wyróżnia się Fastrac na tle innych maszyn?
Nowo powstałe Fastraci zostały również wyposażone w:
- 6-cylindrowy silnik,
- bezstopniową skrzynię biegów sterowaną przez „Smart Transmission Control”, która zapewnia moc do 335 KM i moment obrotowy 1450 Nm.
Co wpływa na poprawę komfortu w Fastracach?
W najnowszych JCB Fastrac iCON rolnik będzie mógł skorzystać z następujących funkcji wpływających na poprawę jego komfortu pracy, czyli:
- podgrzewanego i wentylowanego fotela,
- klimatyzacji z czujnikiem światła,
- konfigurowalnego systemu sterowania i kompatybilności ISOBUS,
- sterowania czterema kolami z możliwością wyboru trybów kierowania w serii 4000,
- połączenia tylnej ramy nadwozia z pełnym zawieszeniem dwustronnego działania.
Czego rolnik może spodziewać się po standardowym wyposażeniu Fastraca?
Na standardowe wyposażenie Fastraca składają się:
- konfigurowalny podłokietnik,
- 12-calowy ekran dotykowy HD,
- łączność Bluetooth,
- automatyczna klimatyzacja,
- obrót siedziska o 60°,
- hamulce tarczowe ABS na wszystkich kołach,
- zawieszenie dwustronnego działania,
- napęd na cztery koła i blokada mechanizmu różnicowego,
- przestrzeń z tyłu nadwozia,
- pełnowymiarowy fotel pasażera.
Oprac. Justyna Czupryniak
Źródło: Fastrac