Czym wyróżniają się nowe korpusy SpeedBlade?
Nowe pługi zostały skonstruowane tak, że mogą pracować z prędkością 8–10 km/h. Taka szybkość nawet jest wskazana, bo wtedy główny punkt zużycia automatycznie przesuwa się w kierunku środka korpusu pługa, gdzie znajduje się powiększona przednia część odkładnicy. I tylko ją należy wymieniać, gdy ulegnie zużyciu. Pozwala to ograniczyć koszty, bo nie trzeba wymieniać innych części ścieralnych. Wyjątkowe w korpusach SpeedBlade jest też to, że dłuto przykrywa płat lemiesza tak, że nie dochodzi do gromadzenia się resztek roślin w tym miejscu. Amazone podkreśla, że do pracy w szczególnie trudnych warunkach możliwe jest zastosowanie dłuta w wersji HD. Inną opcją są obrotowe
dłuta.
Co daje system AutoAdapt?
Pługi Tyrok 400 oparte są na ramie 200x150x10 mm wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości. Mocowanych jest do niej 7, 8 lub 9 korpusów. Amazone twierdzi, że proces ich obracania na poprzeczniaku nie zajmuje więcej niż 9 sekund. Nie ma przy tym efektu uderzenia, bo proces obrotu jest hydraulicznie dwukrotnie zwalniany na krótko przed końcem tego procesu. Korpusy mogą być chronione mechanicznie lub w opcji hydraulicznie. Siła wyzwalająca dochodząca do 2 ton może być bezstopniowo ustawiana centralnie lub indywidualnie dla każdego korpusu z osobna. Jeżeli chodzi o regulację szerokości roboczej to w standardzie jest mechaniczna, ale możliwe jest zamówienie pługa w wersji z regulacją hydrauliczną.
- Charakterystycznym elementem nowego korpusu SpeedBlade jest szeroka przednia część odkładnicy
Dodatkowe wyposażenie pługa Tyrok 400
Na wyposażeniu dodatkowym pługa Tyrok znajdują się takie elementy, jak przedpłużki, ścinacze, dodatkowe osłony na lemieszach, montowany na ostatnim korpusie krój tarczowy lub krój płozowy, który chroni przed zużyciem krawędzie przedniej części odkładnicy i pozwala uzyskać czystą bruzdę. W celu zmniejszenia poślizgu, pług można wyposażyć również we wzmacniacz trakcji. Działa tak, że dodatkowy siłownik hydrauliczny przenosi ciężar pługa na tylną oś ciągnika. Zapewnia to maksymalną siłę pociągową i większą oszczędność paliwa. Na pługu może znaleźć się także wychylne ramię ciągnące wał ugniatający.
Przemysław Staniszewski
Zdjęcia: Amazone