Rozwój działalności Deutz w zakresie nowoczesnych silników spalinowych
Finalizacja transakcji, która była prowadzona między Deutz a działem Power Systems firmy Rolls-Royce, oznacza, że Deutz przejmuje dystrybucję serii modeli mtu Classic oraz serii silników mtu od 1000 do 5000 opartych na trzech platformach silników Daimler Truck, które są wykorzystywane w sektorach maszyn rolniczych i sprzętu budowlanego. W związku z tym Deutz przejął również działania serwisowe dotyczące silników będących już w użyciu. Od 1 stycznia 2025 r. powyższe działania mają być wykonywane przez autoryzowanych partnerów Deutz.
Co planuje Deutz po przejęciu działu Power Systems firmy Rolls-Royce?
Do przejęcia działu Power Systems firmy Rolls-Royce przez Deutz doszło po sojuszu firmy z Daimler Truck, którego celem było opracowanie i wprowadzenie na rynek silników średnio- i wysokowydajnych platformy MDEG i HDEP w segmencie pojazdów terenowych. Sojusz został zawarty w roku 2023, a produkcja miała się rozpocząć w roku 2028. Jednak dzięki umowie zawartej z działem Power Systems firmy Rolls-Royce Deutz będzie mógł bezpośrednio wprowadzać na rynek wersje tych silników, które będą przeznaczone dla pojazdów terenowych cztery lata wcześniej, niż było to przewidziane w ramach sojuszu zawartego z Daimler Truck. Ponadto Deutz będzie mógł również dystrybuować starszą serię modeli mtu Classic z serii silników Daimler Truck 0M900 i 0M460.
– Dzięki dostępowi do platform silników na znacznie wcześniejszym etapie możemy zaoferować naszym obecnym i potencjalnym klientom o wiele lepszą koncepcję przejścia. Da im to większą pewność planowania, a my skorzystamy z szybszego dostępu do rynku – wyjaśnia DEUTZ CTO i CSO, dr inż. Markus Müller.
Jakich przychodów spodziewa się Deutz po połączeniu z działem Power Systems firmy Rolls-Royce?
Deutz spodziewa się, że transakcja z działem Power Systems firmy Rolls-Royce, przyniesie firmie dodatkowe, roczne przychody w wysokości ok. 300 mln euro i marży EBIT wyższej od obecnej marży Grupy. Koszt zakupu portfolio silników to ponad dwucyfrowe miliony euro.
Co z pracownikami?
W związku z przejęciem przez DEUTZ działalności sprzedażowej i serwisowej 50 pracowników z działu Rolls-Royce zostanie przeniesionych do Deutz.
Na czym polega strategia Dual+ firmy Deutz?
Działania firmy Deutz w ramach strategii Dual+ koncentrują się na udoskonalaniu silników spalinowych, wprowadzaniu tzw. zielonych technologii odpowiadających potrzebom rynku, takich jak silniki spalinowe zasilane wodorem i na globalnej ekspansji działalności serwisowej.
Dlaczego Deutz przejął dział Power Systems firmy Rolls-Royce?
Rolls-Royce zdecydował się na podpisanie porozumienia z firmą Deutz AG z siedzibą w Kolonii, ponieważ jak wynika z komunikatu rzecznika prasowego, roczna liczba silników produkowanych przez dział Power Systems firmy Rolls-Royce mieści się w małym, pięciocyfrowym przedziale. Strategia firmy Rolls-Royce przewiduje koncentrację na obszarach bardziej biznesowych, w których spółka widzi potencjał. Celem spółki jest skupienie się na systemach o wyższych osiągach w obszarze silników terenowych.
Oprac. Justyna Czupryniak
Źródło: schwaebische.de, world-agritech.com