Hybrydowy ciągnik rolniczy od Farmtraca ma mieć moc do 90 KM
Escorts Group, producent m.in. maszyn rolniczych z Indii, który ma swoją fabrykę ciągników i maszyn rolniczych również w Polsce, w Mrągowie (Farmtrac Tractors Europe) zaprezentował w New Delhi ciągnik rolniczy zasilany zarówno paliwem, jak i akumulatorem. Jest to pierwszy hybrydowy ciągnik rolniczy w Indiach.
Hybrydowy ciągnik Escorts ma mieć moc około 70–75 KM z możliwością jej zwiększenia dzięki mocy z akumulatorów do 90 KM.
Ciągnik hybrydowy Escorts może pracować wyłącznie na akumulatorach, tylko na silniku spalinowym lub w trybach mieszanych
Hybrydowy ciągnik Escorts ma pracować w czterech trybach:
- Pierwszy system to tryb hybrydowy, w którym ciągnik jest napędzany z dwóch źródła energii: silnika dieslowskiego i elektrycznego.
- Drugi tryb, czyli Pure Electric teoretycznie jest najbardziej ekologiczny, gdyż ciągnik pracuje jedynie na akumulatorach przez co jego emisja spalin jest zerowa.
- W trybie ICE direct ciągnik korzysta wyłącznie z napędu silnikiem spalinowym.
- I wrzeszczcie tryb ładowania z trzema sub trybami wytwarzania energii:
a) regeneracja, gdy podczas pracy dostępna jest nadwyżka mocy,
b) ICE (przez silnik spalinowy) oraz
c) tryb plug-in, w którym pojazd w pozycji stojącej jest podłączony do standardowego gniazdka ściennego za pomocą urządzenia ładującego.
– Hybrydowy ciągnik Escorts jest ekologicznym i opłacalnym produktem – zapowiadają przedstawiciele Farmtraca
Rider – RTV czyli pojazd do transportu wiejskiego
Escorts zaprezentował również RTV (Rural Transport Vehicle – pojazd do transportu wiejskiego) o nazwie „Rider”. RTV może przewieźć do 750 kg i w wyposażeniu opcjonalnym ma posiadać napdęd na 4 koła. Ma on sprawdzić się w trudnym terenie i służyć nie tylko w rolnictwie, ale również w budownictwie czy logistyce.
Zaprezentowana została także koparko–ładowarka hybrydowa o mocy 50 KM, którą technologia hybrydowa może wzmocnić do moc 75 KM.
- Rider ma możliwość przewożenia towarów o wadze do 750 kg
Te rozwiązania technologiczne mają zwiększyć wydajność rolnictwa
We wcześniejszych latach Escorts pokazał koncepcyjne ciągniki elektryczne i autonomiczne.
– Te inteligentne rozwiązania technologiczne zostały opracowane by ograniczyć szkodliwych dla środowiska emisji, ale również zwiększyć efektywność paliwową, zwiększyć produktywność i wydajność rolnictwa – podkreślił Nikhil Nanda, prezes i dyrektor zarządzający Escorts Ltd.
W latach 90-tych powstał pierwszy ciągnik hybrydowy na bazie New Hollanda
Pierwszym ciągnikiem o nowoczesnej konstrukcji wykorzystującym napęd spalinowo-elektryczny był Eltrac E135 opracowany w 1996 roku przez niemieckiego konstruktora Rolanda Schmetza.
Maszyna powstała na bazie produkowanego seryjnie ciągnika New Holland M135.
Pierwszy ciągnik hybrydowy z lat 90
Paweł Mikos