Gatora XUV 855D charakteryzuje dynamiczny napęd na cztery koła i niezależne zawieszenie każdego z nich, a także całkowicie zamknięta bezstopniowa przekładnia CVT. Ponadto pojazd został wyposażony w silnik Diesla z wysokim momentem obrotowym o mocy 21 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości nawet do 52 km/h.
Inżynierowie marki John Deere zadbali także o to, by Gator miał ogrzewaną przeszkloną kabinę, osłony podwozia zabezpieczające silnik wraz z przekładnią przed uszkodzeniami na trudnym terenie podczas brodzenia oraz wąską zwrotną konstrukcję. Kompaktowe wymiary pojazdu umożliwiają dojazd do miejsc w drzewostanie leśnym, gdzie samochód terenowy nie byłby wstanie dotrzeć. – W związku z tym, że pojazd w dużej mierze jest dedykowany myśliwym, to otrzymał dodatkowe opcje, m.in. dwie wciągarki, w tym jedna na skrzyni ładunkowej, specjalne kabury na strzelby, jak i dodatkowe światła na krawędzi dachu – mówi Karol Omelan z John Deere Polska. Całkowita ładowność Gatora to ponad 450 kg na skrzynię ładunkową, która może być elektrycznie przechylana, co, wraz z dodatkową wciągarką linową, gwarantuje łatwy załadunek i rozładunek.
Eksperci, którzy pracowali przy powstawaniu pojazdu od Johna Deere’a, zaznaczają, że Gator sprawdza się niezależnie od wymagań terenu, na co pozwalają m.in. wysoki moment obrotowy, załączony napęd 4x4 oraz blokada mechanizmu różnicowego. – Wielu myśliwych korzysta z dużych, ciężkich aut terenowych, które nie do końca spełniają swoją rolę w przypadku wąskich leśnych przesmyków i na grząskim, bardzo miękkim terenie – dodaje Karol Omelan. Z kolei duża liczba elementów dodatkowych umożliwia wykorzystywanie Gatora nie tylko podczas zadań w lesie, ale również podczas prac w szkółkach leśnych, na terenach górzystych, np. jako pojazd dostarczający zaopatrzenie do schronisk górskich lub często wykorzystywany w branży komunalnej. Gator posiada także homologację do jazdy po drogach publicznych, dzięki czemu prowadzić go może osoba posiadająca prawo jazdy kategorii B.