Jego produkcja trwała tylko 14 miesięcy w latach 1959 – 1960. Od lipca 1959 r. do kwietnia 1960 r. firma „Gebr. Kramer GmbH” wyprodukowała 668 sztuk tego modelu z maską okrągłą, a w okresie od kwietnia do października 1960 r. jedynie 457 egzemplarzy z tzw. maską nerkowatą.
Zakupiony ciągnik posiada 1-cylindrowy, 4-suwowy silnik wysokoprężny o mocy 14 KM (10,3 kW), chłodzony powietrzem. Maksymalna prędkość jazdy ciągnika wynosi 20 km/godz. Ciągnik wyposażony jest w 5-biegową skrzynię przekładniową. Należy do rodziny tzw. ciągników lekkich. Waży tylko 1150 kg, przy dopuszczalnej masie całkowitej 1560 kg. Ciągnik pierwotnie służył do lekkich prac polowych i prac transportowych. Został zakupiony 20 lat temu w Niemczech. Na przełomie 2013/2014 r. poprzedni jego właściciel ciągnik odrestaurował i w takim stanie sprzedał go do Muzeum, powiększając naszą i tak największą w Polsce kolekcję do 35 z ciągników z lat 1917 – 1990.
Konserwacja cennej kolekcji silników
Pod koniec lipca Muzeum zakończyło realizację zadania Konserwacja silników stacjonarnych". Projekt realizowany jest z programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Dziedzictwo kulturowe - priorytet 2. – Wspieranie działań muzealnych. Zadanie zostało dofinansowane ze środków MKiDN pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego oraz własnych Muzeum. Dzięki programowi udało się przeprowadzić pełną konserwację sześciu zabytkowych stacjonarnych silników. Były to: pionowy silnik „Machow” – wyprodukowany przed 1917 r. w Zakładach Machowa i Petersa w Tambowie w Rosji, pionowy silnik „Perkun” - wyprodukowany w 1915 r. przez Towarzystwo Motorów „Perkun” w Warszawie, pionowy silnik SZ21 – wyprodukowany ok. 1921 r. przez firmę Deutsche Werke w Kilonii w Niemczech, poziomy silnik spalinowy systemu Körtinga – wyprodukowany w latach 1930 – 31 przez firmę „Stocznia Gdańska Międzynarodowe Towarzystwo Budowy Okrętów i Maszyn” w Gdańsku, dwucylindrowy, poziomy silnik „Güldner GL32” – wyprodukowany w 1932 r. przez firmę „Güldner” w Aschaffenburg w Niemczech i poziomy silnik „Pionier” – wyprodukowany w latach 1918 – 1939 przez firmę „Vereinigte Maschinenfabriken Pionier A.G.” w Gumbinnen w Prusach Wschodnich.
Wytypowane do konserwacji silniki są bardzo cennymi zabytkami z zakresu techniki rolniczej w Polsce. Stanowią one część jednej z największych w tej chwili muzealnych kolekcji silników spalinowych w Polsce. Cała kolekcja liczy obecnie 34 obiekty wyprodukowane w latach 1890 - 1988. Głównym celem zadania jest "przywrócenie zabytkowych silników do życia" poprzez ich usprawnienie i nadanie obiektom pierwotnego, fabrycznego wyglądu. Odrestaurowane silniki będą umieszczone na ekspozycjach stałych Działu Techniki Rolniczej oraz wykorzystywane do pokazów pracy w trakcie organizowanych imprez plenerowych. Najbliższe pokazy ich pracy oraz prezentacja zabytkowego ciągnika Kramer KLS 140 odbędzie się 10 sierpnia br. w trakcie XIV Podlaskiego Święta Chleba oraz 21 września br. w czasie festynu „Jesień w polu i zagrodzie”.