Firma Claas co roku honoruje swoich najlepszych dealerów nagrodą „Dealera Roku”. Podstawą przyznania nagrody jest wynik badania telefonicznego zadowolenia klientów, podczas którego właściciele maszyn Claasa odpowiadają na około 70 pytań. Badanie podzielone jest na kilka obszarów: zadowolenie z doradztwa przy sprzedaży, zadowolenie z usług serwisowych, a także zadowolenie z zaopatrzenia w części zamienne. W każdej z tych części klienci odpowiadają nawet na pytania, które dotyczą dostępności do serwisu po godzinach czy zadowolenia z wykonanej naprawy maszyn. Osobnym blokiem są pytania dotyczące zadowolenia z zakupionego sprzętu.
93% klientów zadowolonych ze współpracy z dealerami Claasa
– Ocena jest obiektywna, ponieważ badana grupa jest odpowiednio duża, bo podczas ostatniego badania liczyła dokładnie 1211 osób, co ograniczyło do minimum błąd statystyczny. Łącznie zadaliśmy ponad 80 000 pytań. Wyniki okazały się dla bardzo dobre, bo aż 93 procent klientów, z którymi rozmawialiśmy, było zadowolonych lub bardzo zadowolonych ze współpracy z naszymi dealerami. Tylko mniej niż 1 procent klientów było niezadowolonych, ale cały czas dążymy do tego, ...