Środek ciężkości ułatwia pracę
Claas Torion 1511 cechuje się tym, że ma przesunięty środek ciężkości bliżej tyłu, dzięki czemu sam silnik stanowi już przeciwwagę, co przenosi się na wysokie obciążenie stabilizujące, bez konieczności zapewnienia dodatkowego balastu. Ma to szczególne znaczenie przy ciężkim załadunku wysokich naczep.
W bardzo pochlebnych słowach o Torionie 1511 wypowiada się Mateusz Spławski z Fermy Drobiu Woźniak.
– Na naszej fermie korzystamy z dodatkowej opcji, jaką jest łyżka z funkcją wysokiego wysypu. Pozwala nam to bezkolizyjnie ładować nawet najwyższe naczepy – mówi.
Sprawny, zwinny i z systemem Smart Loading i Dynamic Cooling
Seria Torion jest wyposażona w 6 i 4-cylindrowe silniki DPS, które spełniają wymogi normy Stage V. Bezstopniowy, hydrostatyczny napęd jezdny przy każdej prędkości umożliwia dokładną i precyzyjną pracę oraz optymalne dozowanie siły spychania. Dzięki systemowi zarządzania silnikiem i przekładnią znacznie lepiej wypada efektywność spalania oraz komfort jazdy, bez przełączania od 0 do 40 km/h. Prędkość i siła spychania są stale automatycznie dopasowywane względem siebie.
Z kolei Dynamic Cooling sprawia, że użytkownik wyraźnie oszczędzi na paliwie. Wentylator Claas Torion 1511 nie musi bowiem przez cały czas pracować na maksymalnych obrotach. Przy przemieszczaniu się nie jest to konieczne, ale znacznie przydatne i co ważne – obniża koszty utrzymania maszyny rolniczej.
Michał Czubak
Fot. Claas