Ciągnik T-360 został specjalnie opracowany na rosyjskie warunki, charakteryzujące się surowym klimatem, ciężkimi glebami oraz dużymi odległościami do serwisów. Ponadto sprzęt ma być odporny na złej jakości paliwo. Temu zadaniu ma sprostać sześciocylindrowy silnik Cummins o mocy 360 KM, produkowany w zakładzie w Nabiereżnych Czełnach w Tatarstanie, działającym od 2006 roku i będącym spółką joint-venture amerykańskiej firmy Cummins oraz rosyjskiego Kamaza. Silnik posiada m.in. wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym, którego obroty zależne są od wymagań i prędkości obrotowej silnika. W układzie przeniesienia napędu zamontowano skrzynię biegów ZF z 18 lub 20 biegami do przodu i 4 wstecznymi. Transmisja pozwala na poruszanie się w transporcie z prędkością 40 km/h. Hydraulika z pompą o maksymalnym wydatku 180 l/min pochodzi z firmy Bosch. Agromaster T-360 to bezpośredni konkurent ciągnika Kirovets K-744 P2, który kosztuje 7,9 mln rubli, czyli ponad 470 tys. zł. Z kolei T-360 dostępny jest już za 5 mln rubli, czyli za około 300 tys. zł.
P. STANISZEWSKI