NT Industry działa w branży konstrukcji stalowych od 1996 roku. Jest spółką należącą do duńskiej grupy Novatech. Od 4 lat wytwarza przyczepy rolnicze. Do tej pory oferta ograniczała się jednak do przyczep skorupowych i wannowych. Dostępne były również przyczepy burtowe na podwoziu jezdnym typu tandem. Tegoroczną nowością są dwuosiowe wywrotki. Ich podwozie będzie wykonane ze stali konstrukcyjnej o podwyższonej wytrzymałości. Podłużnice będą tworzone z jednego arkusza blachy o grubości 8 mm. Zdaniem producenta, takie rozwiązanie będzie gwarantowało większą trwałość w przypadku występowania dużych obciążeń. Aby zachować szczelność przyczep, nawet przy ekstremalnym użytkowaniu, w standardzie nadwozie będzie wyposażone w burty ze stali Domex. Wielkość skrzyni została tak znormalizowana, aby umożliwić przewożenie skrzyniopalet. W przyczepie NT Agro DT 10 o ładowności 10,6 ton, długość wewnętrzna skrzyni ładunkowej wynosi 4,55 m, a szerokość 2,44 m. Ściany skrzyni mierzą 1,2 m wysokości. Pojemność ładunkowa bez nadstawek wynosi 13,3 m3. Podłogę skrzyni wykonano z blachy o grubości 4 mm, zaś na ściany użyto arkuszy mierzących 3 mm grubości. Przyczepę zaprojektowano tak, że odległość powierzchni ładunkowej od podłoża wynosiła 1,35 m. Zastosowano tutaj trójstronny system wywrotu, a do unoszenia skrzyni służy siłownik hydrauliczny firmy Di Natale–Bertelli o zapotrzebowaniu oleju 13,5 litra. W standardzie przyczepa NT Agro DT 10 będzie posiadała otwór w tylnej klapie do wysypu strumieniowego, ręczny hamulec postojowy, pneumatyczny dwuobwodowy układ hamulcowy z ręczną regulacją siły hamowania, centralne ryglowanie zawiasu dolnego, układ oświetleniowy LED, zewnętrzną drabinkę wejściową i stopnie wewnątrz skrzyni ładunkowej, gniazdo pneumatyczne, elektryczne, hydrauliczne do podłączenia drugiej przyczepy. Ogumienie standardowe ma wymiar 385/65-R22.5. Na wyposażenie ponadstandardowe składa się plandeka ze stelażem i podestem, ręczny lub automatyczny tylny zaczep Rockinger z tłumikiem drgań, pneumatyczny dwuobwodowy układ hamulcowy z automatyczną regulacją siły hamowania, pneumatyczne sterowanie hamulcem postojowym oraz kosz na koło zapasowe. Przyczepy mogą być również malowane pod kolor ciągnika.
Przemysław STANISZEWSKI