W ostatnim czasie badaniu poddano m.in. nowe ciągniki Deutz-Fahr, w tym model Agrotron 6180, który – jak się później okazało – uzyskał rekordowo niskie zużycie oleju napędowego, najniższe w swojej klasie. Test przygotowano tak, aby odzwierciedlał ilość paliwa zużywanego przez ciągnik w warunkach rzeczywistych. Próby prowadzone są na torze testowym, umożliwiającym symulowanie typowych dla ciągników rolniczych warunków eksploatacji. Pomiary prowadzone są w trakcie prac polowych, prac z wykorzystaniem WOM oraz układu hydraulicznego. Uzyskany średni wynik zużycia paliwa dla modelu Agrotron 6180 wyniósł 266 g/kWh, co jest wynikiem aż o 10 procent niższym od wartości średniej, uzyskanej przez pozostałe ciągniki testowane do marca 2014 r. z tego segmentu mocy. Z kolei zużycie płynu AdBlue wyniosło 20,4 g/kWh. Zdaniem producenta, wyjątkowo niskie zużycie paliwa, ten model, jak i cała seria Agrotron 6 zawdzięczają wykorzystaniu technologii Deutz-Fahr Power Efficiency, która optymalizuje parametry pracy silnika, przekładni oraz układu hydraulicznego. Moc Agrotrona 6180 pochodzi z sześciocylindrowego 6-litrowego silnika Deutz o mocy maksymalnej 175 KM. Posiada on po cztery zawory na cylinder oraz układ dolotowy z turbosprężarką i intercoolerem. Za podawanie paliwa odpowiada układ wtryskowy DCR (Deutz Common Rail) z elektronicznym sterowaniem. W układzie przeniesienia napędu pracuje 24- lub 40-biegowa przekładnia typu Powershift.
P. STANISZEWSKI