W standardowym traktorze tuż za 7,4-litrowym sześciocylindrowym silnikiem Iveco (135 KM), znajdowała się skrzynia biegów Powershift z 6 biegami i 3 zakresami. W Eltracu zamiast mechanicznie napędzanego układu jezdnego zastosowano napęd elektryczny.
Atutem takiego rozwiązania było niebywałe jak na ciągnik przyspieszenie. Osiągnięcie maksymalnej prędkości 40 km/h z postoju zajmowało tylko 12 sekund! Całość sterowana była przez układ elektroniczny, którego elementy umieszczone były na specjalnej ramie nad dachem ciągnika. W kabinie znajdował się panel komputera, który oprócz podawania podstawowych informacji (np. dotyczących zużycia paliwa) wykorzystywany był do ustawiania wydajności jazdy. Choć twórca maszyny miał wiele pomysłów na udoskonalenie konstrukcji i wprowadzenie sprzętu do seryjnej produkcji, model Eltrac pozostał prototypem.
Przemysław Staniszewski