Kenia jest już piątym krajem afrykańskim, gdzie rolnicy mogą uprawiać pola z wykorzystaniem ciągników Zetora. Traktory w tym kraju będzie dystrybuowała firma Automobile Warehouse, Ltd. Plan zakłada dostarczanie rocznie kilkudziesięciu ciągników w zakresie mocy od 80 do 150 KM. Do tego kraju będą importowane maszyny Major, Proxima i Forterra. Pierwszych 12 maszyn zostało już przywiezionych. Zainteresowaniem tamtejszych rolników cieszą się maszyny z kabiną i z klimatyzacją. W tym kraju charakterystyczna jest uprawa trzciny cukrowej, kukurydzy oraz egzotycznych kwiatów przeznaczonych na eksport do Europy. Rocznie w Kenii sprzedaje się 900 nowych ciągników, gdzie około 50 procent z nich stanowią maszyny w zakresie mocy 80–100 KM.
W ciągu 70-letniej historii marki Zetor, do Kenii przywieziono 50 sztuk czeskich ciągników. Pierwszych 25 zostało przekazanych w 1965 roku. Pozostałą ilość dostarczono w 1997 roku. Kenia stała się po Maroku, Algierii, Tunezji oraz Zambii piątym krajem afrykańskim, gdzie Zetor eksportuje swoje produkty. Równocześnie kontynuowane są negocjacje z partnerami z innych krajów w tym regionie.
Czeski producent zwraca szczególnie uwagę na te państwa, które dysponują rozwiniętym rolnictwem. Ważnym elementem w nawiązywaniu współpracy jest również stabilna sytuacja polityczna. Kontrakt z kenijskim partnerem został zawarty na okres 3 lat. Spółka Automobile Warehouse, Ltd. dysponuje miejscami sprzedaży w Nairobi oraz w Nakuru, drugim co do wielkości mieście w kraju, które jest jednym z najszybciej rozwijających się w Afryce. Diler oprócz sprzedaży ma gwarantować serwis maszyn i dostawy części zamiennych.
Czeski producent zwraca szczególnie uwagę na te państwa, które dysponują rozwiniętym rolnictwem. Ważnym elementem w nawiązywaniu współpracy jest również stabilna sytuacja polityczna. Kontrakt z kenijskim partnerem został zawarty na okres 3 lat. Spółka Automobile Warehouse, Ltd. dysponuje miejscami sprzedaży w Nairobi oraz w Nakuru, drugim co do wielkości mieście w kraju, które jest jednym z najszybciej rozwijających się w Afryce. Diler oprócz sprzedaży ma gwarantować serwis maszyn i dostawy części zamiennych.
P. Staniszewski
(fot. Zetor.pl)
(fot. Zetor.pl)