Ciągniki Claas Xerion 5000 gotowe do odśnieżania
Od października do kwietnia oba ciągniki będą wyposażone w pługi wirnikowe do śniegu. Posłużą głównie do odśnieżania pasów startowych, płyt postojowych i innych tras w porcie lotniczym.
– Przewidujemy, że każda maszyna będzie wykorzystywana łącznie przez 300 godzin w roku – mówi Roland Pachtner, komendant straży pożarnej na lotnisku. – Jednak w przypadku intensywnych opadów śniegu czas pracy może ulec znacznemu wydłużeniu.
Do 3000 ton śniegu na godzinę
W szczytowych okresach oba traktory będą musiały usuwać po 3000 ton śniegu na godzinę. Pod względem objętości odpowiada to 20 000 wanien napełnionych wodą. Silniki o mocy 530 KM będą wówczas pracować na pełnych obrotach.
Fot. Claas
Bezpieczeństwo ma zasadnicze znaczenie w każdym porcie lotniczym. W przeciwieństwie do rolnictwa o sposobie wykorzystania ciągników nie decydują wyłącznie warunki pogodowe. Dużą rolę odgrywają również przemieszczające się samoloty. Sytuacja bardzo szybko ulega zmianie. W związku z tym, w maszynach zamontowano szereg urządzeń do komunikacji radiowej. Dzięki temu operatorzy są w stałym kontakcie z wieżą kontrolną.
Austriacka spółka Bundesbeschaffung GmbH (BBG) użytkująca owe ciągniki planuje zakup sześciu kolejnych Xerionów 5000. Wspomogą one funkcjonowanie innych portów lotniczych w kraju.
Fot. Claas
Bezpieczeństwo ma zasadnicze znaczenie w każdym porcie lotniczym. W przeciwieństwie do rolnictwa o sposobie wykorzystania ciągników nie decydują wyłącznie warunki pogodowe. Dużą rolę odgrywają również przemieszczające się samoloty. Sytuacja bardzo szybko ulega zmianie. W związku z tym, w maszynach zamontowano szereg urządzeń do komunikacji radiowej. Dzięki temu operatorzy są w stałym kontakcie z wieżą kontrolną.
Austriacka spółka Bundesbeschaffung GmbH (BBG) użytkująca owe ciągniki planuje zakup sześciu kolejnych Xerionów 5000. Wspomogą one funkcjonowanie innych portów lotniczych w kraju.
Przemysław Staniszewski
(Fot. Claas)
(Fot. Claas)