Kosiarka od SaMASZ z systemem ISOBUS
Firma SaMASZ nieustannie dokłada wszelkich starań, aby produkty od jej firmy interesowały klienta i dopasowywały się do jego oczekiwań. Obecnie w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym firmy SaMASZ nad budową nowych maszyn pracuje 80 osób. Pracownicy mają aktualnie do sfinalizowania 40 projektów znajdujących się na różnych etapach realizacji. Projekty maszyn od firmy SaMASZ zakładają wprowadzenie ich na nowoczesny poziom technologiczny, o czym świadczy ich wyposażenie:
- system monitorujący w czasie rzeczywistym ilości zbieranego plonu,
- system geolokacyjnego mapowania pola z uwzględnieniem informacji dotyczącej plonu,
- system zarządzający pracą maszyn oparty na magistrali LOADSENS/ISOBUS,
- system monitorujący parametry pracy maszyn oraz autodiagnostyki informujący o zużywających się elementach eksploatacyjnych.
SaMASZ – firma znana na całym świecie
W ofercie produktowej firmy SaMASZ znajduje się obecnie 300 maszyn, które regularnie zasilają 70 rynków świata i są sprzedawane za pośrednictwem sieci partnerów handlowych takich jak:
- SaMASZ North America w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, gdzie sprzedaż maszyn wyniosła 4 tys. szt. o łącznej wartości 30 mln dolarów.
Warto zaznaczyć, że obroty firmy SaMASZ w okresie od 2018 do 2022 wzrosły o 122%.
SaMASZ inwestuje mimo kryzysu gospodarczego
Pomimo panującego kryzysu gospodarczego producenci firmy SaMASZ nie zwalniają tempa. Aktualnie to przedsiębiorstwo jest drugim co do wielkości producentem maszyn rolniczych w Polsce. Średnia wysokość eksportu maszyn wynosi od 60 do 70% struktury produkcji w zależności od roku. Dla przykładu w roku 2022 eksport wyniósł 65/35%.
Promocja firmy SaMASZ
Firma SaMASZ stawia na promocję, dlatego tylko w roku 2022 wzięła udział w ponad 100 wystawach sprzętu rolniczego na całym świecie. Łączna suma wydatków poniesiona na marketing w tamtym okresie wyniosła 4,4 mln zł. Według prognoz kwota, którą SaMASZ zapłaci za promocję w 2023 r., może sięgnąć 6,2 mln zł. Jak przyznaje dyrektor sprzedaży i marketingu firmy SaMASZ, Karol Wdziękoński, świadomi trudnej sytuacji rynkowej producenci nie pozwalają sobie na obniżenie poziomu produkcji, ponieważ uniemożliwiłoby to firmie SaMASZ dotrzymanie kroku zachodniej konkurencji.
Oprac. Justyna Czupryniak
Źródło: informacja prasowa