Wtrysk DEF i filtr cząstek stałych pomagają spełnić normy emisji spalin
– Od nowego roku modelowego Pantera spełnia wymagania 4 normy emisji spalin (Tier 4 final) – informuje Amazone.
Firma do wtórnej obróbki spalin zastosowała recyrkulację spalin z katalizatorem oksydacyjnym oraz filtrem cząstek stałych. Katalizator ma redukować tlenki azotu, a dzieje się to dzięki zastosowaniu wtrysku DEF (Diesel-Exhaust-Fluid). Jednak należy pamiętać, aby na bieżąco uzupełniać zbiornik DEF. Żeby o tym nie zapomnieć, producent umieścił go obok 230 litrowego zbiornika paliwa. Jak podaje Amazone, zużycie DEF sięga ok. 2,5 % zużycia normalnego paliwa, dlatego producent zaleca uzupełnianie DEF co każde 3 do 4 tankowania.
Bardzo ważna jest informacja, że filtr cząstek stałych jest regenerowany podczas pracy oraz nie potrzebuje żadnego dodatkowego palnika (jak chociażby w silnikach 3B).
Światła LED, nowe schody u większa wydajność zasysania w nowym modelu Pantery
Wraz z wprowadzeniem nowego roku modelowego w Panterze zmieniła się nie tylko obróbka spalin. Zmieniły się także cechy zewnętrzne opryskiwacza samojezdnego. Maszyna zyskała nowe schodu do zbiornika z prawej strony opryskiwacza. Ma także tylne światła LED oraz możliwość korzystania z oświetlenia roboczego LED zamiast halogenowego. Nowością w wyglądzie jest także – wspomniany wcześniej – zbiornik DEF.
Jak zapewnia Amazone, napełnienie całego zbiornika opryskiwacza Pantera ma zajmować obecnie mniej niż 10 minut. Jest to możliwe dzięki zwiększeniu o 20% wydajność zasysania z wykorzystaniem inżektora aż do maksymalnie 600 l/min.
Jednocześnie przyłącze napełniania zostało przesunięte do przodu do specjalnego schowka. Jest ono również wyposażone w automatyczne zablokowanie napełniania, co zapobiega pobraniu zbyt dużej ilości cieczy.
218 KM ma dawać moc na wzniesieniach i oszczędności na paliwie
Samojezdny opryskiwacz polowy Amazone Pantera 4502 jest napędzany przez 218-konny, 6-cylindrowy silnik Deutz. Silnik charakteryzuje się wysokim momentem obrotowy i turbodoładowaniem pozwala utrzymywać niskie zużycie paliwa przy inteligentnym sterowaniu w trybie ECO. Z kolei tryb Power, pozwala operatorowi uzyskać więcej mocy, na przykład podczas pracy na stromych zboczach.
pm, fot. Amazone