
Internetowa sprzedaż sprzętu rolniczego, podobnie jak innych ciężkich maszyn, to dobre rozwiązanie. Należy jednak pamiętać, że jego efektywność zależy w dużej mierze od wyboru odpowiedniej platformy. Najbezpieczniej postawić na sprawdzone serwisy branżowe, które specjalizują się w handlu ciężkim sprzętem. Takim miejscem jest OTOMOTO – wiodący motoryzacyjny serwis e-commerce, działający już od 20 lat. Zgodnie z raportem OTOMOTO Insights, w styczniu 2025 odwiedziło go około 14,7 mln użytkowników. Platforma stale rozwija swoje funkcjonalności, by ułatwić sprzedaż i zakup różnego rodzaju pojazdów. Maszyny rolnicze mają tu swoją własną kategorię.
Zarówno w sezonie, jak i poza nim, gospodarstwa rolne z całego kraju poszukują na OTOMOTO sprzętu, często także używanego, ponieważ ceny nowych maszyn sięgają często kilkuset tysięcy złotych i więcej. Jest to zbyt duży wydatek, zwłaszcza dla mniejszych gospodarstw o ograniczonych funduszach. Wystawiony na sprzedaż ciągnik, kombajn, pług czy traktor może zatem szybko znaleźć nowego właściciela.
Jak korzystnie sprzedać maszynę rolniczą online?
Na OTOMOTO sprzedawcy maszyn rolniczych mają dostęp do szeregu funkcji, które ułatwiają i przyspieszają proces sprzedaży. Kluczowe znaczenie mają trzy elementy:
- stworzenie atrakcyjnego ogłoszenia,
- ustalenie optymalnej ceny,
- skuteczna promocja oferty.
Duże możliwości konfiguracji ogłoszeń
Profesjonalne ogłoszenie to podstawa skutecznej sprzedaży. Powinno ono pełnić funkcję wirtualnego salonu wystawowego, przyciągając uwagę klientów i wyróżniając się na tle konkurencji. Na OTOMOTO można łatwo stworzyć szczegółowy opis sprzętu, uwzględniający kluczowe parametry techniczne, co ogranicza liczbę dodatkowych pytań od potencjalnych kupujących. Platforma umożliwia również dodanie do ogłoszenia zdjęć w wysokiej rozdzielczości oraz pliku wideo, który pozwala dokładnie zaprezentować maszynę.
Jak ustalić najlepszą cenę? Obserwuj wskaźnik MDS
Właściwa cena jest jednym z gwarantów szybszej sprzedaży. Jak ją ustalić? OTOMOTO w tym pomaga. W ramach funkcji Barometr Zakupowy, która pozwala zarządzać ofertą dzięki analizie danych dotyczących podaży i popytu, odstępne są tzw. wskaźniki MDS (Market Days Supply). Wartość wskaźnika oblicza się poprzez podzielenie liczby dostępnych na platformie online pojazdów przez średnią dzienną sprzedaż detaliczną w ciągu 45 dni. Optymalny MDS nie powinien przekraczać 70. Dzięki Barometrowi sprzedawcy mogą sprawdzać wartość tego wskaźnika bezpośrednio przy ogłoszeniu. Wysoki MDS oznacza, że cena pojazdu jest zawyżona, co może utrudniać sprzedaż. Natomiast niski sugeruje duże zainteresowanie danym modelem, co może skłonić do podniesienia ceny w celu zwiększenia rentowności transakcji.
Podbij wyszukiwanie promując ofertę
Aby skutecznie sprzedać maszynę rolniczą online, warto zadbać o jej odpowiednią ekspozycję. Na OTOMOTO dostępne są różne opcje promocji, które pomagają wyróżnić ogłoszenie i dotrzeć do większej liczby klientów. Można skorzystać z:
- wyróżnień, które zwiększają widoczność oferty,
- podbicia, pozwalającego na regularne przesuwanie ogłoszenia na górę listy,
- długoterminowych opcji, zapewniających stałą ekspozycję.
Doskonałym środkiem promocji, a jednocześnie miejscem, które buduje wizerunek firmy sprzedającej sprzęt rolniczy, jest Strona Sprzedającego Pro. To zaawansowane narzędzie, które umożliwia profesjonalne zarządzanie ofertami, zwiększając ich widoczność. Strona Sprzedającego Pro działa w ramach OTOMOTO jako dedykowana witryna firmowa. Gromadzi wszystkie oferty danego sprzedawcy w jednym miejscu i umożliwia dodanie elementów zwiększających rozpoznawalność marki, takich jak logo, opis działalności, historia firmy czy dane kontaktowe. Możliwość synchronizacji z innymi platformami sprzedażowymi oraz systemami CRM dodatkowo usprawnia i automatyzuje zarządzanie dużą liczbą ogłoszeń.
OTOMOTO jako źródło kompleksowej wiedzy o rynku
Warto podkreślić, że OTOMOTO to nie tylko platforma sprzedażowa, ale także cenne źródło wiedzy o polskim rynku motoryzacyjnym. Regularnie publikowane raporty OTOMOTO Insights dostarczają szczegółowych analiz dotyczących aktualnej sytuacji i trendów w branży. Wiedza na temat sektora automotive jest ważnym elementem strategii e-commerce, warto więc korzystać z tych raportów, tym bardziej że oferują one również rekomendacje, które pomogą podnieść efektywność sprzedaży.