Fendt 1050 Vario miał sześciu konkurentów. Zdeklasował ich jednak niekonwencjonalnymi rozwiązaniami, niestosowanymi dotychczas w ciągnikach rolniczych. Do tej pory segment mocy 500 KM zarezerwowany był dla skomplikowanych konstrukcyjnie ciągników gąsienicowych, przegubowych lub nośników narzędzi. Miały one sporo ograniczeń związanych z potężną masą własną czy wymiarami, które niejednokrotnie umożliwiały przejazdy po drogach publicznych. Fendt zbudował ciągnik o klasycznej konstrukcji – kompaktowy i wszechstronny – który dysponuje przy tym gigantyczną mocą. Pod maską pracuje sześciocylindrowy turbodoładowany silnik MAN o pojemności skokowej 12,4 litra, który generuje aż 517 KM.
Cały artykuł przeczytacie Państwo w numerze 51–52/2015 "Tygodnika Poradnika Rolniczego".
Jeżeli jeszcze nie masz prenumeraty "Tygodnika Poradnika Rolniczego", możesz ją zamówić korzystając z zakładki Prenumerata, zadzwonić pod numer (61) 886 06 30 lub skorzystać z e-wydania.