Nowy model Major 60 rozszerza portfolio czeskiego producenta, które obejmuje teraz trzy serie w zakresie mocy od 60 do 150 KM. Oba ciągniki serii Major będzie teraz napędzał czterocylindrowy doładowany silnik Deutz TCD 2.9 L4 o pojemności skokowej 2925 cm3. Doposażono go w wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail. Za oczyszczanie spalin odpowiada chłodzony system recyrkulacji spalin EGR oraz katalizator utleniający DOC. Silnik współpracuje z synchronizowaną skrzynią biegów, umożliwiającą jazdę z prędkością do 30 km/h. Ma ona 4 biegi główne i trzystopniowy reduktor. Zatem łącznie do dyspozycji jest po 12 biegów w obu kierunkach. W układzie hydraulicznym pracuje pompa o wydatku 50 l/min podająca olej pod ciśnieniem 180 barów. Podawany przez producenta maksymalny udźwig na końcówkach tylnych cięgien podnośnika wynosi 2,4 tony. Maszyny i narzędzia podłączane do WOM-u mogą pracować przy prędkościach 540/540E obr./min lub 540/1000 obr./min. Ciągniki Major są wyposażone w mokre hamulce tarczowe ze sterowaniem
mechanicznym.
– Ciągniki Major mają przestrzenną kabinę z niskim poziomem hałasu, oferują prędkość minimalną już od 1,4 km/h, cechują się niskim zużyciem paliwa oraz wydajnym układem hydraulicznym. Wierzymy, że dzięki wszystkim tym aspektom i znakomitej relacji ceny do mocy ta seria maszyn będzie nadal chętnie wybierana przez rolników – powiedział Adam Žert, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Zetor Tractors.
Przemysław STANISZEWSKI