W analogicznym okresie ubiegłego roku zarejestrowano 336 przyczep, a więc 35 procent mniej niż w czerwcu tego roku. Największą popularnością cieszyły się przyczepy o ładowności 10–13 ton, których sprzedaż wyniosła 209 sztuk i była aż o 100 sztuk wyższa niż przed miesiącem, co daje wzrost o 92 procent. W czerwcu roku ubiegłego zarejestrowano 124 przyczepy tej ładowności (41 procent mniej niż w tym roku). Drugą najpopularniejszą ładownością w omawianym okresie był przedział 13–17 ton. Odnotowano 96 rejestracji przyczep o takim tonażu. Była to wartość o 78 procent większa niż w miesiącu poprzedzającym oraz o 68 procent wyższa niż przed rokiem. Trzecią najpopularniejszą ładownością był przedział 8-9 ton. Miesięczny wzrost ilości rejestracji w tym segmencie wyniósł 44 procent, co oznaczało sprzedaż 56 egzemplarzy przyczep z tego przedziału. Wartość ta była wyższa od tej osiągniętej w czerwcu zeszłego roku o 14 procent.
Najwięcej na rosnącej sprzedaży przyczep zyskuje Pronar, do którego należała lwia część czerwcowej sprzedaży. Producent z Narwi odnotował 221 rejestracji, zagarniając dla siebie aż 43 procent całkowitej sprzedaży. W porównaniu z majem br. Pronar sprzedał 51 procent więcej przyczep. Wzrost jest równie imponujący w ujęciu rocznym – w czerwcu tego roku Pronar zarejestrował 84 procent więcej przyczep niż przed rokiem. Drugie miejsce w zestawieniu producentów przypadło firmie Metal-Fach, która zakończyła miesiąc 81 rejestracjami. Był to wynik o 16 procent lepszy niż przed miesiącem. Producent z Sokółki zwiększył również sprzedaż w porównaniu z czerwcem 2016 roku o równe 50 procent. Na trzecim miejscu w czerwcu br. umiejscowił się Metaltech. Na przyczepy tego producenta zdecydowało się 51 klientów – o 89 procent więcej niż przed miesiącem oraz o 50 procent więcej niż w czerwcu 2016 roku.
Nowe przyczepy rolnicze najczęściej trafiały do rolników z województwa wielkopolskiego, gdzie w czerwcu zarejestrowano 78 sztuk. Wartość ta była wyższa o 50 procent od tej osiągniętej w maju br. Wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wyniósł 70 procent. Drugie miejsce w klasyfikacji regionów zajęło województwo łódzkie, gdzie zarejestrowano 66 przyczep – dokładnie dwukrotnie więcej niż w miesiącu poprzedzającym. Sprzedaż w regionie była wyższa aż o 371 procent niż przed rokiem. Na trzecim miejscu zaklasyfikowało się województwo podlaskie, gdzie zarejestrowano 49 nowych przyczep. Była to dokładnie taka sama wartość jak w maju br. Przed rokiem w tym regionie zarejestrowano 37 procent mniej przyczep.
Najwięcej na rosnącej sprzedaży przyczep zyskuje Pronar, do którego należała lwia część czerwcowej sprzedaży. Producent z Narwi odnotował 221 rejestracji, zagarniając dla siebie aż 43 procent całkowitej sprzedaży. W porównaniu z majem br. Pronar sprzedał 51 procent więcej przyczep. Wzrost jest równie imponujący w ujęciu rocznym – w czerwcu tego roku Pronar zarejestrował 84 procent więcej przyczep niż przed rokiem. Drugie miejsce w zestawieniu producentów przypadło firmie Metal-Fach, która zakończyła miesiąc 81 rejestracjami. Był to wynik o 16 procent lepszy niż przed miesiącem. Producent z Sokółki zwiększył również sprzedaż w porównaniu z czerwcem 2016 roku o równe 50 procent. Na trzecim miejscu w czerwcu br. umiejscowił się Metaltech. Na przyczepy tego producenta zdecydowało się 51 klientów – o 89 procent więcej niż przed miesiącem oraz o 50 procent więcej niż w czerwcu 2016 roku.
Nowe przyczepy rolnicze najczęściej trafiały do rolników z województwa wielkopolskiego, gdzie w czerwcu zarejestrowano 78 sztuk. Wartość ta była wyższa o 50 procent od tej osiągniętej w maju br. Wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wyniósł 70 procent. Drugie miejsce w klasyfikacji regionów zajęło województwo łódzkie, gdzie zarejestrowano 66 przyczep – dokładnie dwukrotnie więcej niż w miesiącu poprzedzającym. Sprzedaż w regionie była wyższa aż o 371 procent niż przed rokiem. Na trzecim miejscu zaklasyfikowało się województwo podlaskie, gdzie zarejestrowano 49 nowych przyczep. Była to dokładnie taka sama wartość jak w maju br. Przed rokiem w tym regionie zarejestrowano 37 procent mniej przyczep.
Przemysław Staniszewski
(na podstawie danych udostępnianych przez agencję Martin&Jacob)