Czeskie przedsiębiorstwo potrzebowało pojemnych przyczep m.in. do transportu zielonek z traw czy kukurydzy, którymi można by było szybko przetransportować paszę. Dlatego postawiono na zestawy współpracujące z samochodami ciężarowymi Tatra Phoenix 6x6 – każda z automatyczną skrzynią i silnikiem o mocy 460 KM. Przystosowanie przyczep polegało na wydłużeniu skrzyni z montażem układu zaczepowego oraz przerobieniu podwozia. W porównaniu do przyczep firmowych Silo-Space 50, które mają skrzynię o długości 9,85 m i kubaturze 50 m3, „samochodowe” przyczepy są dłuższe o ponad 3,6 m, dzięki temu pojemność ich skrzyni wzrosła do 72 m3. Poruszają się na resorowanym pneumatycznie trzyosiowym podwoziu z kołami o rozmiarze 600/45-R22,5. W celu zachowania struktury gleby na uwrociach, dwie tylne osie są skrętne. Rozładunek następuje dzięki podwójnemu przenośnikowi podłogowemu łańcuchowo-listwowemu. Jego prędkość posuwu wynosi 12 m/min, co pozwala na opróżnienie skrzyni w czasie 1 minuty i 20 sekund.
Przemysław STANISZEWSKI